Video op Computer

  • Sandokan

    Wie kan me vertellen of ik beelden van mijn videocamera kan overzetten naar de computer en de beelden dan op dvd kan schrijven?

    Het is geen digitale camcorder maar een met bandjes.

    Als het kan , wat heb ik dan nodig en in welk bestand kan ik afspelen?

    ALvast bedankt.

  • Martin Esser

    Beste Sandokan,

    Er zijn diverse mogelijkheden om Videobeelden van de camera naar de PC te brengen. Er bestaan hiervoor diverse z.g.capture kaarten van goedkoop[ naar duur, welke in de PC dienen te worden ingebouwd. Ook zijn er tegenwoordig de z.g. externe mogelijkheden, zelf werk ik met de MovieBox DV van Pinnacle. Met de hierbij geleverde software ( in mijn geval Studio 8 (ook van Pinnacle) kun je dan je films bewerken (inkorten, voorzien van achtergrondmuziek teksten etc.etc.) zodat je films er leuk gaan uitzien. Na deze bewerking kun je de film dan op DVD branden ( deze dient in de PC te zijn ingebouwd. De genoemde MovieBox kan zowel digitale als analoge films aan ( meerdere aansluitingen van camera via deze Moviebox naar de PC.Let echter wel op dat je PC dit allemaal aan kan. Belangrijk is b.v. het motherboard, de harde schijf (zeer aan te raden is een tweede harde schijf) verder natuurlijk voldoende mb's in het RAM geheugen. Kortom ga naar een goede PC zaak welke liefs ook camera's verkoopt. Ik hoop je alvast op weg te hebben geholpen. Succes

    Martin

    Sandokan schreef:

    >

    > Wie kan me vertellen of ik beelden van mijn videocamera kan

    > overzetten naar de computer en de beelden dan op dvd kan

    > schrijven?

    > Het is geen digitale camcorder maar een met bandjes.

    >

    > Als het kan , wat heb ik dan nodig en in welk bestand kan ik

    > afspelen?

    >

    >

    > ALvast bedankt.