Pinnacle

  • Marcel

    Om films van de analoge Hi-8 camera op DVD te zetten heb ik het pakket Dazzle 120 aangeschaft en de daarbij geleverde Pinnacle Quickstart en Content Cd geinstalleerd. Tevens de upgrade naar pinnacle 9.3.5.1 geinstalleerd. Het importeren van de films gaat goed, 30 minuten film wordt als 1GB Mpg bestand opgeslagen. Het inporteren in het menu bewerken in Pinnacle gaat probleemloos, 150 clips worden gegenereerd en het toevoegen van menu, titel en hoofdstukken gaat ook goed. Echter bij het menu film maken optie op schijf zetten gaat het bij het berekenen fout, iedere keer stopt het berekenen bij dezelfde clip halverwege de film.De betreffende clip verwijderen helpt niet, zelfs niet als de voorgaande en volgende clip ook verwijderd worden.

    Als ik ipv schijf maken MPG of AVI maken kies gaat het wel goed. Echter als ik van dat bestand weer een film wil maken op schijf hangt het programma weer bij dezelfde clip.

    Alles gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd helpt ook niet. Wie kent dit probleem en heeft hiervoor een oplossing.

    Hardware

    40 GB harde schijf waarvan 15 GB vrij

    Processor 2GB

    512 DDR

    Benq 1620 inbouw DVD brander

  • Fred

    Heb hetzelfde gehad, laat pc maar 10 minuten (of wat langer) stilstaan op betreffende scene na verloop van tijd gaat alles toch weer gewoon door………. vraag niet waarom maar het werkte bij mij wel!

    Succes!

  • Marcel

    Heb ik ook geprobeerd, zelfs na een uur geen voortgang. Nog even ter aanvulling van mijn eerste posting, processor is natuurlijk geen 2GB maar 2 Ghz en het besturingssysteem is XP Home SP2

    Marcel

  • Fred

    Maak je dan van dat .AVI bestand ‘n film(dvd)? Ik zelf zet zo’n AVI file weer terug naar MPEG met het programma TMPGEnc plus version 2.5. Brand daarna mijn gemonteerde film met Nero foutloos naar een DVD. Het omzetten van AVI naar MPEG kan al gauw menig uur in beslag nemen, het programma laat zien hoe lang hij denk nodig te hebben! In het programma zit de optie om na het voltooien de PC uit te schakelen. Mooi klusje voor de PC al hij normaal toch al uit zou staan (b.v. 's nachts)

  • Marcel

    Ik importeer van de analoge hi-8 camera via de Dazzle 120 en die maakt een mpg bestand aan. Het is me nu overigens wel gelukt. Ik heb via ctrl-alt-del nagenoeg alle processen die op de achtergrond draaien beeindigd en opnieuw de film gemaakt. Deze werd nu wel op schijf gezet. het beeld is goed maar het geluid loopt niet synchroon. Het geluid van een clip begint met ca 5 seconden geluid behorende bij de vorige clip en het huidige clipgeluid loopt weer 5 seconden door in de volgende clip. Als ik in het menu bewerken een clip selecteer en afspeel loopt het geluid wel synchroon. Misschien dat het op de tijdbalk ergens fout gaat.