Een nieuwe camera

  • Arne bartelsman

    Ik wil binnenkort een nieuwe camera aanschaffen, maar ik heb op het moment nog niet echt een idee welke ik wil nemen of van welk merk. Ik heb wel een beetje rondgekeken maar het zijn er ook zo veel. Verder vind ik het eigenlijk vooral belangrijk dat je echt goed kan filmen, dus zo hoog mogelijke optische zoom, en voor mij is de levensduur van de batterij ook erg belangrijk. Dingen als een Afstandsbediening of foto functie zijn allemaal wel aardig, maar vind ik niet echt belangrijk. Het gaat mij alleen puur om het te filmen, op de computer te zetten en dan te branden op dvd, dus een Dv-In is ook niet echt nodig. Verder heb ik een budget van 400 ? te besteden.

    Zou iemand met veel verstand van camera's mij kunnen helpen?

    Bij voorbaat dank

    Arne B.

  • koos overdevest

    Ik kan je de consumentengids erg aanraden.Er zijn ook testen in fotobladen zoals Zoom.Belangrijk vind ik dat er een fire wire kabel op aangesloten kan worden ivm de aansluiting op de computer. Hoe duurder de camera hoe meer electronische snufjes er op zitten die beter met een montageprogramma gedaan kunnen worden.Een goeie lens,en een 3ccd chip lijkt me belangrijk.