Interlaced Hi8 Video Probleem

  • Mo

    Hoi allemaal,

    Heb een nogal lastig probleem. Ik heb een pinnacle PCTV pro kaard. Daarmee neem ik via virtual vcr video op van mijn analoge camera via de composite ingang. De Hi8 heeft een resolutie van 440 lines horizontaal. Dus ik capture op 720x440. Aangezien dit dus meer is dan 288 krijg ik automatisch interlaced video. Dit hoeft geen probleem te zijn aangezien ik dit toch op een tv terug wil afspelen.

    Nu dus het probleem: Ik gebruik adobe premiere. De video zet ik via de adobe mpeg encoder om naar Mpeg2. Die mpeg2 brand ik op dvd en speel ik af. Het gekke is dat ik dus op de tv kan zien dat de film interlaced is. Hij speelt dus super bagger af. Ik heb alle standaard instellingen al geprobeerd: no fields, upper fields, lower fields. Niks helpt. Weet iemand een oplossing?

    PS. Deinterlacen is eigenlijk geen optie, dan kan ik net zo goed capturen op 288. Het is gewoon informatie weggooien dus.

  • Joke Poelder

    Geachte Videobewerkster,

    Ik wil mijn super 8 smalfilms opnemen met mijn digitale camera. Dat is niet zo moeilijk, maar de projector werkt met een vlinder en dit geeft in de video-opname een knipperend beeld. Zeer storend. Weet U een oplossing ?

    Groetjes

    Joke