Welke (Semi?) professionele video camera

  • Ricky

    Beste allemaal,

    Ik ben op zoek naar een goede digitale video/film camera die aan een aantal vereisten moet voldoen. Een aantal voorgaande berichten gelezend hebbende, denk ik dat hier wel een paar mensen met verstand van zake zitten. Dus welke camera:

    -het moet dusdanig goede kwaliteit zijn dat de beelden goed genoeg zouden zijn voor TMF/ The Box, over hoeveel megapixels hebben we het dan? (om slechts een indicatie te geven van de gewenste kwaliteit).

    -minimaal 10 (liever meer) optische zoom.

    -geen/ minimale kwaliteitsverlies bij bewegende beelden. (ter indicatie: een passerende auto met een snelheid van 50 km p/u moet van links naar rechts gevolgd kunnen worden zonder (al te) wazige beelden).

    -de kleuren mogen weinig afwijken van de echte kleuren. Tevens mag het kleur kwaliteitsverlies bij schemering/ binnenopnamen (kunstmatig licht) niet al te veel afwijken van de werkelijke kleuren, zoals men die op dat moment ter plekke ziet (dus niet te grijs, rood of wat dan ook).

    -als het op de PC wordt afgespeeld (middels welke media player dan ook), moet het ook full screen nog van dermate kwaliteit zijn, dat men (qua beeldkwaliteit) naar een oude TV serie uit begin jaren 80 zit te kijken.

    Of neem ik liever een gewone video/film camera en laat de beelden later alsnog digitaal omzetten? En welke camera neem ik dan? + Welke apparatuur/ software heb ik dan nodig i.v.m. zo weinig mogelijk beeldverlies?

    Dus beste mensen, wat zoek ik? Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, want binnenkort zit ik met potentielë financier om de tafel. Laten we de maximum prijs (van wat ik zoek) voorlopig rond de 15.000 euro houden. Prijzen beneden de 1000 euro zijn uiteraard ook van harte welkom. :) Het gaat vooral om de prijs/prestatie verhouding.

    Alvast bedankt! :)

    Ricky

  • Ricky

    Niemand?

    Maar heeft er iemand ervaring met de:

    -canon xl-2

    -Sony HDR-FX1

    -Panasonic AG-DVX100 / of DVX 100AE/ of DVC 30 (of de goedkopere NV-GS 120)

    -Sony DSR-PDX10P DVCAM / of DSR-PD170 DVCAM/ of HVR-Z1e DVCAM

    of de goedkopere HC85?

  • erik van der maat

    hallo

    Alle pro cameras tot die prijsklassen voldoen aan jou gestelde eisen

    Als je teminste een schoudercamera wilt

    de semi cameras in jou verwachtingen is de sony HDR-FX1 evenals de HDR-Z1

    op dit moment de beste keus.

    Alleen afspelen is nog een probleem op welke tv.

    alleen een lcd scherm voldoed het beste

    bewerken het beste met Adobe premiere pro

    bewerkingskaart matrox RT.X100Xtreme pro

    totaal geen kwalitijd verlies

    sucses

  • Ricky

    Dank je Erik, hier kan ik weer mee vooruit. :)

    Ook de tips over de bewerkingskaarten zijn zeer nuttig.