camcorder -> DVD - Hoe???

  • stefaan

    In de voorbije 6 maanden heb ik veel geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen zonder bevredigend resultaat. Ik wil dus een camcorder video opname op dvd branden die dan op een “gewone” dvd speler is af te spelen. Mijn beste resultaat was een dvd die na 5 min. afspelen er mee ophoud. En andere keer werke het wel, maar was het beeld schokkerig. Ik heb al een heel scala aan software producten geprobeerd inclusief moviemaker, studio, en dvdsanta. Ik denk dat het probleem ligt bij het mpeg encoding (stap 2 dus - waarbij stap 1 bestaat uit het overzetten van de video op de harde schijf en stap 3 bestaat uit het branden van de dvd). Heeft iemand anders soortgelijke problemen? Weet iemand van een eenvoudige oplossing hiervoor?

    Alvast bedankt,

    Stefaan

  • gilbert

    Hoi Stefaan . Ik zit met hetzelfde euvel.

    Een vriendin van mij heeft pas gefilmd op een feestje,

    en wil het nu ook op dvd zetten.

    Dus ik vroeg me af of je al een oplossing had?

    Ik hoor het wel …. of niet hehe :-)

    En ik ben zelf ook van plan een mini dv te kopen.

    Maar als het echt zo moeilijk gaat zit ik er toch aan te denken om iets meer uit te geven zodat ik een mini dv kan aanschaffen waar een dvd in zit.

    Zodat ie dus gelijk alles op dvd zet. Makkelijker kan het volgens mij niet.

    Want als ik zo al die berichtjes lees , dan word ik daar eerlijk gezegd niet echt vrolijk van ,haha.

    Maar misschien is het wel helemaal geen goed idee ,dus alle tips zijn welkom.

    Doei doei.

  • stefaan

    Het ligt een beetje stil op dit moment, dus ik heb geen advies voor je.

    succes in ieder geval.