analoog signaal overzetten op DVD

  • Jan

    Ik heb een tiental kleine videiobandjes, die ik graag op DVD wil overzetten.

    Nu heeft die Sony-camcorder alleen maar een snoertje vanaf de camera naar de TV of videorecorder, dus met zon'n grote platte stekker met klein schuin hoekje.

    Achterin mijn pc zit naast de uitgang naar de monitor een soort PS-2 aansluiting en ook nog een soort aansluiting met 3 rijen boven elkaar, maar anders dan een gewone 3-rijige aansluiting voor een monitor.

    Wie weet wat ik nodig heb om een begin te kunnen maken met het overzetten van die bandjes.

  • Jan

    Oja, de pc die ok heb heeft een Intel 3 Ghz processor en een HD van 250 Gb, en een NVIDIA GeForce FX 5500 videokaart.

  • FleXiBel (Erik)

    Bij mijn pc werkt die s-video uitgang op de videokaart alleen als uitgang dus waarschijnlijk is dat bij jou ook. Het effect dat ik kreeg was de inhoud van het beeldscherm van de pc in 't piepkleine schermpje van mijn camera. Ook leuk!

    Het lijkt erop dat je zo'n apparte externe video-editor nodig hebt. Zo'n ding sluit bv. gewoon aan via usb en vervolgens stop je in dat apparaat weer die tullip-plugjes van je video/audio (geel/wit/rood?).

    Succes.