Beeldlijnen

  • Skie Miep

    Hallo iedereen,

    Ik wil een camera aanschaffen voor de wintersport en heb al het 1 en ander onderzocht, voor zover ik er verstand van heb.

    Vraagje: Er werd vroeger gesproken over het aatal beeldlijnen wat een camera zou opnemen. dat is voor een gewonen tv 35 geloof ik.

    Nu hoorde ik dat je ook camera's kunt kopen die extra beeldlijnen op kan nemen zodat je scherper beeld kan krijgen.

    Is dit beeldlijnen verhaal het zelfde als de aantal MPIX die de videocamera opneemt.

    800.000 is geloof ik normaal en ik heb mijn oog laten vallen op een 1,07 MPix

    Is de laatste veel beter of is het een future waar ik voorlopig niks aan heb op mijn gewone TV.

    Ik hoop van jullie deskundigheid wijzer te worden.

    Groet Skie ( video) Miep

  • Martijn

    1Mp t.o.v. 800K maakt niet veel verschil. Als je dan toch geld uit wilt geven ga dan voor een 1.7Mp, of een 3CCD camera. Die heeft 3 CCD chips, waar een 800K camera er maar eentje heeft.

    800K is genoeg voor conventionele televisie. Wil je je opnames gaan uitvergroten of op een plasma/LCD televisie afspelen dan zijn meer pixels wel heel mooi. Voorbeeld: een 70inch plasma tv van LG is 1920x1080 pixels, dat is dus 2Mp. Met een 800K zie je dan lang niet zo scherp als met een 1.7Mp!