Welke camera

• Gertjan

Hallo,

I.v.m. een te verwachten bevalling van mijn vrouw, ben ik op zoek naar een Digitale video camera.

Zelf ben ik semi-pro fotograaf maar het wereldje van de video is toch weer vreemd.

Ik ben op zoek naar een camera (vookeur Canon) met de volgende opties:

- Opname via geheugenkaartjes (soortelijk als camera kaarten)

- Beeld stabilisator

- Night shot

- compact

- kleuren LCD scherm om te filmen

Weet iemand een camera die hieraan voldoet?

Alvast bednakt.

Gertjan Brouwer

• Bright

Heel veel voldoen aan de jouw gestelde eisen. Wat bepalend is hoeveel geld je er voor neer wilt leggen.

• Gertjan

Het budget ligt ongeveer tussen de € 500 en de € 1200.

Kan je mij wat merken en typers opgeven?

Groet,

Gertjan

• Bright

Blijft een vrij groot gebied waar je uit kan kiezen.Je hebt het over Canon dan is de Canon MVX350i misschien wel iets .

Ga eens naar www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/videocamera.htm Daar kun je alle camera's vinden en staan ook gebruikerservaringen.

Wat me nu trouwens nog op viel was dat je het hebt over opname via geheugenkaartjes. Aangezien je een fotograaf bent veronderstel ik dat je bedoelt het opnemen van video. Dit bestaat (nog) niet.. Dan zouden de geugenkaartjes ook wel erg groot moeten zijn aangeizen je 200 Mb nodig hebt voor 1 minuut film. Het alternatief is opname op een dvd schijf . Maar ik raad je dit niet aan.

Voor de rest zijn er eigenlijk drie merken die qua camera over het algemeen goed uit de bus komen en dat zijn Sony , Canon en Panasonic..