Digitale Video Camera / DVD

• Dave & Sher

hai,

Graag zouden wij van ons vakantie geld een digitale video camera kopen, maar wat raden jullie nu aan ???

De 1 zegt Mini DV de ander DVD wat zijn nu de voor en/of nadelen.

We hebben beide weinig tot geen ervaring ermee …..

We zijn er inmiddels wel achter dat het een Sony of Panasonic gaat worden, met foto - modus met nachtzicht …. 800.000 pixels (minimaal)

Is het makkelijk(er) om vanaf mini DV naar PC te zetten en te bewerken of juist niet ???? en hoe is dit voor het gebruik met DVD ???

Oh ja … Ook wel fijn voor jullie om te weten … we willen eigenlijk maximaal gaan tot 700,– eurie's …

Groetjes & bedankt,

Dave & Sher

• Bright

Als je naar deze “link” gaat , daar wordt meer over de aanschaf van camera's gesproken. http://www.prikpagina.nl/list.php?f=822

Ook op kieskeurig.nl staat een schat aan informatie betreffende videocamera's. Gebruikerservaringen e.d.

• gilbert

Dave & Sher ,ik heb sinds een paar dagen de vp-d451 van Samsung in bezit.

Kwalitatief vind ik h'm eerlijk gezegd meer dan goed.

Makkelijke bediening en een zeer scherpe optische zoom.

En met de bijgeleverde Multi - AV kabel kan je je filmpjes gewoon op je tv bekijken.

Mits je een tv hebt met de juiste aansluitingen .

Anders via dvd speler .

Maar kijk even op onderstaande site ,en download de Manual (Frans/ Ned )

Daar staat alles zeer duidelijk beschreven.

Ik heb er € 450,00 voor betaald.

Over 2 weken zit ik in Borneo en dan zal pas echt blijken of ie z'n geld waard is.

Doei doei. >>>>>>>>

http://www.samsung.com/nl/products/camcorders/digital/index.asp

• Dave & Sher

Hai,

Bedankt voor je berichtje, maar wij zijn niet van die Samsung “Fans”

We willen toch graag een Sony of Panasonic. Met beide merken hebben we een betere ervaring.

Groetjes en alvast een prettige vakantie

• gilbert

Elk merk blinkt soms ergens in uit.

M'n tv is van Philips ,dvd en receiver van Yamaha,cass.deck Akai ,

versterker en cd speler van Marantz,speakers Tannoy.

Allemaal topspullen,maar ook van verschillende merken.

Ik zou me niet me daarom niet blind staren op alleen Sony of Panasonic.

Maar hoe dan ook ,vraag je vooral af wat je er wel en wat je er niet op wilt hebben.

Want alle optie's waar je toch geen gebruik van maakt is weggegooid geld.

En verder sluit ik me aan bij Bright : kieskeurig.nl ( staat alleen niet alles in ,maar keuze zat.)

Doei doei. Gilbert.

ps ,laat nog even weten welke het geworden is.

Ik bedoel ,ik typ me kapot voor jullie ,dus dat is wel het minste ,hahaha ,geintje :-)

• Dave & Sher

Hai,

Sorry Gilbert, maar ik heb je e-mailtje op de 1 of andere manier nooit ontvangen !!! Misschien eruit gevist door Norton …

Maar oke, tot op heden hebben we nog (steeds) HELAAS geen nieuwe camera gekocht …. Mijn man moet van zijn baas ok zijn autorijbewijs halen anders staat hij met de kerst opstraat dat je kan wel raden waar het vakantiegeld aan op gaat ….

Sorry, en in elk geval bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes Dave & Sher