Pinnacle 9 en USB problemen

• Gertjan

Hallo,

Als aanstaande vader wil ik me alvast gaan voorbereiden op de werking van mijn DV-camera en Pinnacle.

Op het moment dat ik een test opname aan het maken was, kreeg ik een fout melding van Pinnalce welke ik maar niet kon oplossen.

Via de FAQ site wist ik te achterhalen dat Pinnacle niet werkt met USB, omdat deze gezien wordt als een opslag medium.

Ik moet dus op zoek gaan naar een goedwerkend alternatief.

Ik heb firewire op mijn pc, maar niet binnen handbereik (achterzijde pc)

Wat stellen jullie voor?

Alvast bedankt.

Gertjan Brouwer

• Bright

Firewire is de beste methode om de beelden binnen te halen. Tja en ook ik heb die aansluiting achter op de PC maar je kunt het kabeltje toch gewwon laten zitten aan je pc en op een plek neerleggen zodat je hem gemakkelijk in de camera kan steken.

• Bob Walberg

Ja sorry maar eigenlijk moet je voor dit werk helemaal geen USB (ook geen USB2) gebruiken, dat protocol is namelijk inefficient is niet erg voor een printer of cardreader maar voor serieuze toepassingen moet je gewoon firewire gebruiken.

Tegenwoordig hebben niet alleen Apple maar ook pc's al firewire en als je er nog geen een hebt kan je er in de meeste gevallen wel een kaart inprikken, voor de pc zijn die kaarten er al voor 15 a 20 euro.

Mocht er toch een praktisch probleem zijn mail me dan maar even.

• Bob Walberg

Even slecht gelezen door mij, excuses, ik begrijp dus dat er wel een firewire is maar dat die aan de achterkant zit. Voor ca 25 a 30 euro zijn er hubs voor in een 5.25 bay te koop (als je nog een drive ruimte hebt). Als je aan video bewerking doet is het overigens verstandig om een extra schijf voor dat gebruik te reserveren, ja dat is inderdaad niet goedkoop, een firewire kast kost ca 35 a 40 euro en dan nog je schijf.

Ja dat kost helaas wel wat centen maar dan ben je ervan verzekerd dat je altijd de snelheid ter beschikking heb met name voor je dv materiaal. Als je meerdere dingen doet op een en dezelfde schijf kom je op een pc geheid een keer in de problemen.

Als je dan dus een externe firewire schijf hebt kan je dan ook je camcorder daar op aansluiten want firewire kan je gewoon doorlussen.

• Henk

wat een gelul die kabel is geen 10 cm dus die kan je gewoon ik je pc latren zitten

• Bob Walberg

Ja Henk, dat zou ik ook doen maar sommige mensen vinden een kabel die zo los hangt blijkbaar niet zo mooi. Volgens mij schaadt het echter niet zolang de kabel niet te lang is en daarmee bedoel ik dan alles dat langer is dan 2 meter.