Foto en film op 1 dvd

• Merel

Ik heb foto's (ong.150) en film (ong. 15 minuten),omdat deze bij elkaar horen wil ik die samen op een dvd wil zetten. Dat is me tot nu toe niet gelukt.

Of de film of de foto's staan erop.

Ik heb pinnacle en een boekje, maar daar staat deze combinatie niet in.

Wie heeft een oplossing.

Alvast bedankt

• Bright

Hangt ervan af hoe je ze wil gaan bekijken. Wil je de foto's apart kunnen bekijken?

• Merel

Inderdaad zou het wel heel fijn zijn dat ik de film en de foto's apart zou kunnen bekijken.

• Bright

Je hebt het over Pinnacle en ik neem even aan dat je daarmee studio 8 of studioplus 9 bedoeld. Wat je daarmee zou kunnen doen is een project maken met het stuk film en alle foto's. In een menu geef je twee hoofdstukken aan . Hoofdstuk 1 is de film en hoofdstuk 2 zijn de foto's. De foto's kun je gewoon op dezelfde tijdlijn zetten als de film . Je kunt bij de setup aangeven hoelang foto's in beeld moeten zijn.

Het voordeel is dat je aan het begin kunt kiezen wat je wilt zien. Het nadeel hiervan is dat alle foto's gewoon achter elkaar worden getoond . Wil je een bepaalde foto wat langer zien moet je op pauze drukken . Wil je snel doorbladeren moet je op 2x of 4 x drukken.

Je zou nog kunnen overwegen om elke foto te koppelen aan een hoofdstuk. Dan kun je eventueel sneller door de foto's gaan om een bepaalde foto te vinden.

• Merel

ok, dank je wel. ik ga het eens proberen wat je me hebt verteld.

ik heb trouwens pinnacle 9 (maar geen plus)

dank je

• koen

Merel schreef:

>

> Ik heb foto's (ong.150) en film (ong. 15 minuten),omdat deze

> bij elkaar horen wil ik die samen op een dvd wil zetten. Dat

> is me tot nu toe niet gelukt.

> Of de film of de foto's staan erop.

> Ik heb pinnacle en een boekje, maar daar staat deze

> combinatie niet in.

> Wie heeft een oplossing.

> Alvast bedankt