Video importeren naar PC "USB"of??

• Space

Je kan op verschillende manieren Video opnames importeren naar je PC met o.a. Fire-wire (i-link), S-Video en de Tulpstekkers. Kan iemand mij vertellen met welke aansluiting je het minste kwaliteitsverlies hebt? Ik moet bijv. een “nieuwe” 2e handse Hi8 camara kopen (meestal alleen S-video en tulp stekkers) maar ik kan ook een 2e handse Digital 8 kopen want die heeft meestal fire-wire. Zit er verschil in kwaliteit in de film op de PC importeren tussen S-Video en Fire-wire?

Space

• Bright

Via firewire is de beste methode aangezien je dan digitaal importeert en helemaal geen kwaliteitsverlies hebt. De andere methodes zijn analoog en hebben altijd enig kwaliteitsverlies waarbij S-video het minste verlies heeft.Maar de voorkeur gaat uit naar firewire

• Space

Dank je voor je antwoord. Geeft dan bijv. een Pinaccle Moviebox die je geloof ik aansluit op een USB poort dan nog meer verlies?

Space

• Bright

Ik ken dat niet , weet alleen dat het via de usb ook niet alles is volgens mij kun je de beelden dan maar met een beperkte resolutie binnenhalen. Bovendien zo'n firewire kaartje kost rond de 20 euro dus dat kost je de kop ook niet en digitaal heeft gewoon de voorkeur over analoog.Dus ik zou voor de aanschaf van de digitale camera gaan.

• Space

Bedankt weer voor je antwoord. Omdat mijn Sony Hi8 camera niet goed meer afspeelt moet ik dus een oplossing zoeken om mijn bandjes op de PC te krijgen. Mijn buurvrouw heeft een Digital 8 met firewire en dan lukt dat prima. (een digital 8 kan ook Hi8 bandjes afspelen) Als ik een 2e handse camera ga kopen voor Hi8 dan heb ik dus waarschijnlijk geen fire-wire op de camera. Waarschijnlijk moet ik dan maar een Digital 8 kopen ivm de fire-wire. (ik wil graag met de beste optie cq. kwaliteit de bestanden op de PC zetten…)

Gr,

Space

• Bright

Lijkt mij een hele goede beslissing.

• Drs.Brakovich

Even op letten:bij Sony wordt Firewire ’iLink’ genoemd.

• Eric Jan

btw. sommige Digital8 camera's kunnen geen Hi8 overzetten ?