Ik ben dringend op zoek naar een programma waarmee ik streaming video (een aflevering van Barend en van Dorp) van internet kan halen ('rippen'). Het segment is onderdeel van een psychologisch expiriment. Het programma wat ik momenteel gebruik (Camtasia) heeft een optie om op te nemen vanaf het beeldscherm, waarbij men zelf het kader kan selecteren. De kwaliteit van het uiteindelijke bestand is redelijk, maar het beeld en het geluid zijn niet synchroon. Wellicht dat ook voor dit probleem iemand een suggestie heeft. Ik ben echter totaal niet bekend met het rippen en bewerken van videomateriaal, dus ik zou bijzonder graag enige informatie en/of ondersteuning wensen. Het segment dient vervolgens weer te worden bewerkt, waarbij er twee gedeeltes worden geselecteerd: een gedeelte van ca. 2 minuten en een van ca. 1 minuut. Ook suggesties voor een goed en gemakkelijk te hanteren programma voor het bewerken van het videosegment (het selecteren van de twee stukken uit het gehele videosegment) zijn meer dan welkom.
Mocht iemand mij overigens kunnen voorzien van een aflevering van Barend en van Dorp in hoge kwaliteit, dan zou deze persoon mij hiermee een enorm plezier doen.
Ik hoop dat iemand mij spoedig van dienst kan zijn.
Bij voorbaat enorm veel dank!