SONY DXC-1820P info gevraagd

• Erik Peek

Hallo,

Ik ben in het bezit gekomen van een SONY DXC-1820P, nr 13089 professionele videocamera. Een groot apparaat dat je op de schouder draagt. Bijgeleverd zit een grote videokast, U-matic (PAL, SECAM en NTSC). Deze kast heeft nummer VO 5630, nr 13650. Daarnaast zit er nog een grote monitor bij met (draadverbonden) afstandsbediening, waarschijnlijk voor montage (KODAK Fiche Reader 321).Wie kan mij helpen aan technische gegevens (manuals?) en/of historie over deze apparaten? Alle info, hoe beperkt ook, is welkom. Zijn er misschien clubs waar liefhebbers van ouder video-equipment te vinden zijn?

Alvast bedankt!

• Niek Braam

Hallo Erik,

Ook ik ben in het bezit gekomen van een Sony DXC1820p.

Daarbij gebruik ik de control unit die ik aansluit op de PC om het beeld te monitoren, en meteen digitaal op te slaan en daarna te bewerken.

Ik heb geen manuals, ben wel op zoek geweest maar kon niks vinden. Wel heb ik veel gevonden over soortgelijke camera's met dezelfde aansluitingen ed.

Heb je alles al aan het draaien? en waar neem je het beeld mee op?

Groeten,

Niek Braam

• Maters

Hallo, Ik heb voor dit apparaat nog 40 videobanden. Niet gratis maar wel ongeveer een derde van de nieuwprijs of wel E 200,- voor alle 40. Dit zijn SP banden dus de hoogste kwaliteit van de drie soorten die sony heeft gemaakt. Dit zijn 20 minuten banden bedoeld voor de camera maar in de grote speler passen ze ook. De banden hebben niks geleden, één keer iets mee opgenomen en daarna bewaard. o.a. veel reportagewerk. Deze apparaten werden veel gebruikt voor kleine studio's en op scholen. De banden passen thuis niet in de video dus dat was handig voor op school. In musea kom je ze ook wel tegen. Het geluid is stereo en gaat zonder meer tot 18KHz. Video gaat tot 5,5 MHz en zelfs de teletekst is soms nog terug te halen als je iets van de rijkstoverlantaarn hebt opgenomen.

Succes het is een mooi professioneel apparaat beter dan de prutscameraatjes die ze nu verkopen.