sony handycam ccd-TR75E vraag

• Weinmarjo

hoi,

Ik heb een sony handycam gekregen van iemand, maar het beeld valt steeds weg als ik aan het filmen ben, soms krijg ik balkjes te zien en soms gewoon niets.Ik weet ook niet of het eigenlijk een kleurencamera moet zijn want het beeld geeft zwart wit. Ik heb op google al gezocht naar de sony video 8 handycam CCD-TR75E maar krijg er niets over gevonden. Ook zit er als ik door de “lens” (weet niet precies hoe zich dit noemt) kijk vies aan de binnen kant. Ik heb al wat dingetjes schoongemaakt maar denk dat het vies van binnen zit. Wat kan de oorzaak zijn van het beeld dat steeds trilt en weg valt? En hoe kan ik het vies wat ergens aan de binnekant zit het beste verwijderen?

Alle tips links info zijn welkom.

Mvg I

• Gerard

Hallo,

Ik zou in elk geval een een reinigingstape proberen om de koppen schoon te maken.

De zoeker is meestal te verwijderen (dmv een palletje) zodat je de binnenkant kan reinigen. Dit heeft echter geen invloed op het beeld dat je opneemt, alleen op wat je ziet. Reinig de binnenkant bij voorkeur met lucht en niet met een doekje.

succes

Gerard

www.doemeermetvideo.com

• Weinmarjo

bedankt voor uw reactie

mvg i

• John

Ik wil even reageren op die reinigingscasette.

Ik heb het eens geprobeert met zo een (casette), mijn camera was naar de kl…

Ik ben naar die zaak gegaan waar ik die casette had gekocht, zij waren niet verantwoordelijk maar de leverancier.

Ik heb geprobeerd die leverancier te achterhalen…mooi niks.

Mijn camera is kapot. Is wel al enkele jaren geleden.

Dus kijk uit met die reinigings-casette.

Groetjes

• Weinmarjo

ik heb een reinigingscassette gehaald maar er is nog niets verandert, het beeld blijft trillen en valt af en toe weg

• Bright

Klopt helemaal. Reinigingscassettes worden afgeraden. Je helpt eerder je koppen naar de knoppen.

• dinky

Weet iemand een goed adres om deze videocamera te laten repareren. Ik heb n.l. 2 van deze en wil er toch graag minstens 1 aan de praat krijgen, want ik heb nogal wat bandjes en wil deze op DVD zetten.

MVG

www.dinkydaisy@hotmail.com

• HoekieHoekstra

Waar woon je ? Ik heb mijn camera laten repareren (was wel duur 225 Eur) maar ben wel tevreden. Het probleem was dat het bandje er niet meer in ging, en als dat niet lukt heb je een ernstig probleem. Het mechanisme is namelijk erg gevoelig dus zo naar de kl… Heb hem laten repareren in Schipperskerk (Limburg) vlak bij Born. Gr. John

• Dinky

Waar heb je deze camera laten repareren. Ik heb er n.l. 2 met allebei hetzelfde euvel. Ik heb ca. 15 volle bandjes en wil deze overzetten op DVD

• dinky

Ik heb net een adere vraag gesteld. Ik woon in Haarlem, maar afstand speelt geen rol. Tevens zoek ik ook zo'n vhs band waar je een klein bandje in kunt leggen en afspelen op een vhs recorder. Weet je zoiets te koop.??