video aansluiten met scartkabel

• Ton

Ik had mijn video nog altijd via een coaxkabel aan de tv aangesloten, maar doordat de ontvangst minder werd, pas nu gekozen voor een scartkabel. Nu speelt de video wel af op de tv, maar neemt niets op. Het is in deze tijd wellicht een beetje blonde vraag, maar ik krijg het niet zelf voor elkaar de instellingen goed te krijgen. Wie kan mij vertellen wat ik fout doe? Ik dacht dat ik geen coaxkabel meer nodig had nar de video of heb ik dat fout?

• Gerard

Je hebt wel degelijk ook nog een antennekabel nodig want anders komt er geen tv-signaal de tuner binnen die in de recorder zit. De meeste recorders hebben 2 tuners zodat je een ander programma kan opnemen dan dat je kijkt op tv.

Het voordeel van de scart is inderdaad de play back. Je hoeft dan de tv niet meer persé op het videokanaal te zetten maar kan op elk willekeurig tv-kanaal de video terug kijken

Gerard

www.doemeermetvideo.com

• ton

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp alleen niet waarom er bij een scart gesproken wordt over een line in en line out. Ik had het idee dat de videorecorder het antennesignaal van de tv zou "overnemen' maar dat ik dus kennelijk niet zo. Kan je mij ook vertellen waar dat line in en out op slaat? Bij voorbaat dank.

• Gerard

Staat dat op de scart of op de connector van bijvoorbeeld de tv? In elk geval hebben sommige scarts 2 richtingen en die richting kun je dan met een knopje omzetten.

In hetgeval van tv en video zal het signaal van de video naar de tv gericht zijn en is de tv dus line in en de video line out. Op video's heb je ook line in om van video naar video te kunnen overzetten (2 laagfrequente signalen).

De scart zal in elk geval het hoogfrequent signaal van de antennekabel niet (kunnen) overnemen.

Ik hoop dat dit helpt

succes

Gerard

www.doemeermetvideo.com

• ton

Dank je voor de uitelg.

(Leuke site overigens.)

Ton

• Gerard

Graag gedaan en bedankt voor het compliment.

groeten Gerard

• Bright

Sinds wanneer heeft een videorecorder 2 tuners?Als dat zo is dan zou je de zenders niet op de tv meer hoeven in te stellen .

• Gerard

Het geldt niet voor stand alone VHS recorders maar voor tv/video combi's en PVR's en digitale tv recorders etc.

Gerard