hulp gevraagd bij dvd branden van bewerkte beelden

• Maringis

Ik heb uren en uren werk zitten in het bewerken van onze digitale video's met Pinnacle 8. Nu wil ik graag anderen laten zien hoe het geworden is, maw ik wil ze branden op DVD……

maar hoe?? Als ik het via Pinnacle doe geeft de DVD speler de melding “bad disc” ( en dit doet de DVD van anderen ook, dus het ligt niet aan de speler)

Kan iemand me alsteblieft helpen want in mijn omgeving schijnt echt niemand het te weten…

alvast bedankt

• Gerard

Even voor mijn begrip: heb je de DVD al wel gebrand maar bij afspelen krijg je de fout? Of op het moment dat je de DVD wil gaan branden krijg je al die melding? Het kan natuurlijk zijn dat de DVD een -R (min standaard) is en je brander een +R (plus standaard). Heb je dat gecheckt?

Gerard

www.doemeermetvideo.com

• Ruby & Iris & ? (06-08-06)

ja ik heb het op verschillende dvd's ( + en - )geprobeerd en telkens doet ie het niet….

op de pc krijg ik 'm wel aan de praat wat mij doet denken dat ik in een verkeerd formaat brand of zo, kan dat??

• Maringis

ja ik heb het op verschillende dvd's ( + en - )geprobeerd en telkens doet ie het niet….

op de pc krijg ik 'm wel aan de praat wat mij doet denken dat ik in een verkeerd formaat brand of zo, kan dat??

• Bright

Ik gebruik tegenwoordig studio 9 plus maar volgens mij zijn de handelingen voor het maken van een schijf hetzelfde.

Als je met pinnacle studio een project hebt gemaakt dan ga je naar het menu film maken.

Daar kies je voor schijf en vervolgens krijg je te zien hoeveel van de schijf gebruikt wordt en in wat voor kwaliteit.

Je kunt vervolgens op instellingen klikken.Je kunt dan links kiezen voor welk uitvoerformaat je wilt hebben , vcd, svcd of dvd.

Daaronder kun je kiezen of je het direkt wilt branden of eerst een schijfimage wilt maken. Ik raad je aan eerst een schijfimage te laten maken. Mocht er nog wat fout gaan dan kun je dat zonder problemen herstellen en het kost je geen schijfjes.

Daarnaast kun je de media selecteren . Normaal gesproken reglt dit studio zelf .

Bij het blok videokwaliteit staan nog wel enkel instellingen die belangrijk kunnen zijn. Met name het aantal kbits/sec en vbr/cbr

De kb/sec moet je niet onder de 5000 laten komen omdfat anders de kwalitiet zichtbaar terug loopt.CBR staat voor constante bitrate en vbr voor variable bitrate. Zet deze op cbr. Sommige dvd spelers houden niet van vbr.

Als je dit allemaal gedaan hebt moet er een schijf uitkomen die je op een dvd speler kan afspelen. Maar ik zeg nadrukkelijk kan. Want ook dvd spelers zijn niet gelijk. Dat je een schijf op de ene wel kunt afspelen en op de andere niet zegt nog niet alles. Jouw dvd speler kan best wel kieskeurig zijn wat betreft het merk schijf je gebruikt.

Als je m.b.v de pc kijkt wat er voor bestanden op de schijf staan welke bestanden vindt je dan?

• Gerard

Toch nog even over de standaard: is DVD speler misschien alleen geschikt voor plus of min en exporteer je inderdaad als DVD en niet als VCD?

Mocht het echt niet lukken dan zou ik Movie Factory willen aanraden van Ulead.

Gerard

• Bright

Gerard schreef:

>

>

> Mocht het echt niet lukken dan zou ik Movie Factory willen

> aanraden van Ulead.

>

> Gerard

Ja zo ken ik er nog wel een paar , Magix videostudio deluxe , adobe

Hij heeft studio 8 en daarmee moet je gewoon een dvd kunnen maken die je in elke dvd speler kunt afspelen.

• Maringis

ik moet eerst kiezen uit

band

avi

mpeg

stream

cd

ik kies voor avi?

• Bright

Ik vraag me af welke versie je hebt van studio 8.

In elk geval moet het optie cd zijn waarbij je dan moet kunnen kiezen voor dvd .

Maar het kan zijn dat je niet alle updates hebt of in het bezit bent van een lite versie.

Het is al een poos geleden dat ik studio 8 gebruikt heb maar ik weet bijna zeker dat je met studio 8 wel degelijk wel een schijfimage kon maken , maar of je rechtstreeks op dvd kon branden durf ik niet meer met zekerheid te zeggen.

Misschien is dit onderstaande site iets voor je waar je de vraag kan stellen aan mensen die helemaal met stuidio bezig zijn.

http://www.jr-video.nl/forum/index.php

Eventueel kun je het project als avi opslaan en dan via een apart programma het overzetten naar een mpeg2 bestand. . Het is wel omslachtiger en nartuurlijk niet zoals je zou willen.

• Agnes

Hi,

Heb ook Studio 8 en het hele proces doorloopt ie, behalve het branden. Geen foutmelding, niks. Het programma geeft trouwens wel aan “brandproces voltooid”(o.i.d.), maar vervolgens is de DVD gewoon nog leeg. Hetzelfde probleem heb ik met Windows Moviemaker en Nero. De PC is al terug naar de winkel geweest voor uitbreiding werkgeheugen en testen brander (die alle schijfjes moet kunnen branden), maar het resultaat is hetzelfde. Wie helpt?