VRC naar DVD

• jo

Hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

Heb mijn onlangs een pinnacle pctvcard aangekocht om mijn oude videobanden op cd/dvd te branden. Bij het opnemen heb ik mooi beeld en klank, maar bij het afspelen is er geen klank meer. Ik heb dus mijn audio in de aux poort gestopt en aangeduid in het programma dat daar de audio te vinden is. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt voor de reacties.

Jo

• Gerard

Aux staat voor auxiliary en is in principe geen audio-ingangspoort. Zittten er geen aparte tulip audio-ingangen op (rood/wit of rood/zwart)? Of anders een s-video ingang?

Gerard

www.doemeermetvideo.com

• jo

op de video is de aansluiting met scart … in de kaart is er een s-video aansluiting. Het beeld is perfect. de rood wit kabel is ook aangesloten maar als ik hem in de micro ingang aansluit is het geluid en van slechte kwaliteit … ik kan het geluid dus aansluiten op de aux … tad in … en cd in …

mvg

Jo

• Gerard

hmm lastig op afstand. Kun je me een mail sturen waarin je schematisch aangeeft hoe de aansluitingen precies verlopen?

Gerard

jo schreef:

>

> op de video is de aansluiting met scart … in de kaart is er

> een s-video aansluiting. Het beeld is perfect. de rood wit

> kabel is ook aangesloten maar als ik hem in de micro ingang

> aansluit is het geluid en van slechte kwaliteit … ik kan

> het geluid dus aansluiten op de aux … tad in … en cd in …

>

> mvg

> Jo

• Bright

Via cd in moet het kunnen. Aux kan ook een ingang zijn en Tad is iets voor een antwoordapparaat. Maar het geluidniveau afkomsrtig van een video is te vergelijken met een cd speler.

• Bright

Auxiliary betekent aanvullend en kan zowel een aanvullende ingang als uitgang zijn.

Gerard schreef:

>

> Aux staat voor auxiliary en is in principe geen

> audio-ingangspoort.