avi omzetten naar dv

• Suzanne

Ik heb een film in goede kwaliteit in avi die ik wil omzetten op een dvd waarbij ik toch vrij hoge kwlaiteit wil behouden.

Nu heb ik het omgezet tot mpeg 2(adobe premiere) maar ben nog niet zo tevreden.

Zeker als je kijkt naar hoe goed materiaal er tegenwoordig op dvd gebrand is.

Suggesties tips tav de software?

De film is minder dan een uur.

Bedank alvast.

Krishna

• Bright

Kijk naar de instellingen in adobe. In principe kan er ongeveer 2 uur van nog perfecte dvd kwealiteit op een schijf. Dus minder dan een uur moet helemaal perfect zijn.

Over welke versie van adobe premiere heb je het ?

• Gerard

Als je naar DVD brandt wordt het automatisch omgezet naar MPEG 2 formaat. Op een 4,7 GB schijf kan je in DVD kwaliteit circa 1,5 uur opnemen.

Kijk even of je de AVI zonder compressie of in DV AVI hebt bewaarde dan heb je de meest omtimale kwaliteit.

Gerard

www.doemeermetvideo.com

• Krishna Dixit

Ik heb het materiaal op dvcam en gecaptured met adobe en is ongeveer 14 GB groot. AVI besand van bijna een uur.

KD

• Gerard

Bij het overzetten naar DVD zal het in MPEG worden geconverteerd en zal het op 1 DVD passen.

Gerard

www.doemeermetvideo.com

• Krishna Dixit

Hoeveel compressie krijg je naar dv avi?

Kan de player dat wel aan?

KD

• Gerard

DV AVI is zeer hoge kwaliteit, de kwaliteit die je hebt als je digitale video omzet via Fire Wire naar de PC. Veel compressie zit daar niet in maar elke speler zal dit formaat kunnen afspelen.

Gerard

www.doemeermetvideo.com