Als scherpte en kwaliteit een must is dan praat je over de semi prof camera's en moet je rekenen vanaf 3000 euro.bijvoorbeeld de canon XL2 of de Sony VX 2100 .
Prachtige camera's met 3 ccd chips
Maar is dit toch wat te gortig dan moet je toch met iets minder genoegen nemen. Dan zit je tussen de 1100 en de 1700 euro. Een aanrader in deze prijsklasse is de panasonic nv gs 400. Ook een 3 ccd camera , want dat zou ik je toch aanraden , met een prachtig beeld . Deze camera heeft een 43 mm lens wat voor camera's in deze prijklasse groot is en wat de beeldkwaliteit zichtbaar ten goede komt.
Bovendien heeft deze camera echt breedbeeld. Veel camera's in deze prijsklasse hebben wel de mogelijkheid breedbeeld op te nemen maar plakken als het ware boven en onder een stukje af. Dit heeft negatieve consequenties voor de resolutie bij weergave en dus een minder scherp beeld ten gevolge.
Een groot voordeel van deze camera is dat je ook veel dingen handmatig kunt instellen zoals focus , sluitertijd en witbalans.
Kijk toch eens op de site die ik je heb aangewezen en bekijk daar deze camera eens en kijk naar andere camera's die in de prijsklasse zitten.
Voor mij zijn er slechts 3 merken camera's waaruit ik zou kiezen en dat zijn Sony Canon en Panasonic .
Waarom vervang je niet één van de harde schijven van 40 voor een grotere i.p.v. een externe . Interne schijven zijn goedkoper.
Kijk goed uit voor je pinnacle studio 10 koopt. Het programma werkt zoals ik heb begrepen nog niet super. Zelf gebruik ik o.a. studio 9 plus nog en dat laat ik ook nog even zo. Maar misschien zijn de problemen inmiddels verholpen.