Bright!!!

• Maringis

nav

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2041&i=459&t=431

ik ben een poosje niet online geweest en nu weer wel gelukkig.

Ik heb je stappen helemaal opgevolgd en ik geloofde mijn ogen niet toen ik mijn bewerkte film via de dvd kon bekijken!

duizendmaal dank voor je hulp!!!

Ingrid

• Bright

En ik maar denken dat je de moed had opgegeven. :)

Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen en succes verder met deze hele mooie , maar soms ook vreselijke irritante hobby .

• Maringis

ik weet alleen nu niet welk bestand uiteindelijk op dvd is beland…..dus voor de volgende film: hoe sla ik 'm op in pinnacle, als avi?

• Bright

Nee niet als avi. In principe moet je het opslaan in MPEG 2 .

Je had volgens mij studio 8 toch ? Nu ben ik al een aardige tijd geleden overgestapt op studio 9 plus en weet niet meer precies hoe het met 8 gaat maar volgens mij is het zo :

.

Als je naar het tabblad film maken gaat is de onderste optie volgens mij : schijf maken. Deze moet je hebben. Dan ga je naar instellingen en kun je links kiezen uit vcd , s-vcd of dvd.

Daaronder staat de mogelijkheid om het direkt op dvd te branden , maar wat eigenlijk verstandiger is om een image te maken. Het voordeel is dat je er haast zeker van kan zijn dat als de image goed is het ook goed gebrand zal worden. Bovendien kun je er later gemakkelijker een 2e schijf van braanden zonder dat studio het geheel eerst weer moet renderen.

Rechts boven kun je nog een aantal dingen instellen m.b.t. de kwaliteit.Je kuint deze op automatisch laten staan of een keuze maken uit bv beste videokwaliteit. Kies je hiervoor dan zal er minder op een dvd willen. Je kunt ook eventueel aangeven hoeveel kbit/sec je wilt hebben. Belangrijk te weten is dat een waarde beneden de 5000 een zichtbaar slechter resultaat oplevert , maar dat een waarde van boven de 7000 op sommige dvd spelers voor problemen kan zorgen.

Laat maar weten of je dit zo kunt vinden en of het gelukt is.