vidioband reparatie

• denise

hallo!

Weet er iemand een bedrijf/ persoon die vidiobanden kan repareren?

Ik heb een vidioband van mijn baby tijd tot mijn 6e jaar, maar deze kan ik niet meer afspelen.

Nu heb ik gehoord dat je een vidioband nog kan laten repareren.

Maar ka er niets over vinden op internet.

Wie kan mij helpen?

Groeten Denise

• Andre

Hallo Denise, ligt eraan wat er kapot is, alleen maar gebroken, je kunt de videoband plakken met een plakbandje, maar let op, de twee uiteinden kaarsrecht afknippen, deze recht tegeover elkaar tegen elkaar aanduwen, zodat er geen kiertje meer inzit, en dan een overdwars plakbandje plakken, maar dan zijn we er nog niet, de twee stukjes plakband moeten zo weggeknipt worden, dat het niet uitsteekt aan de zijkanten, dus een beetje hol, niet overdrijven, maar een beetje 0,1 mm.

Uiteraard dient het plakbandje aan de binnenkant van de band te zitten., druk het knopje aan de zijkant van de cassette in open het klepje, en bij een goede band zie je dus dan de voorkant van de band die tegen de koppen aankomt.

Daar mag dus het plakbandje niet zitten, doe je het daar wel, is het gevolg dat de lijm in de koppen komt van je videorecorder, en ben je wel een uurtje zoet met het beeld weer goed te krijgen.

Hoop voor je dat het lukt.

Groeten Andre

http://www.websites4u.nl

• Jo Ouwejan

Kan hem niet meer afspelen is een rekbaar begrip.

Band gebroken? Zie vorig antwoord.

Geen / of geen goed beeld meer? Misschien band te oud? Het kan ook zijn, dat je wel nog wat ziet, als je hem in een andere videorecorder afspeelt. Die koppen staan daar wellicht wat anders afgesteld.

Anders help het nog wel eens, als je hem afspeelt in een videorecorder, die voorzien is van een zogenaamde Time Base Coreector (TBC) Sommige JVC's hebben dat. Zoeken dus dan maar . ..