canotec probleempjes

• katja

hallo

ik heb pas een canotec alleen 2 probleempjes.

er is iets met de audio ik hoor een soort geruis, hoe moet je een ruisonderdrukker gebruiken?

en het beeld doet het heel slecht als het een beetje donker is, hoe moet je een restlichtversterker gebruiken?

ik hoop dat iemand me kan helpen

groetjes katja

• Jo Ouwejan

Katja,

Videocamera's hebben een audio-automaat. Als het op de locatie erg stil is, dan pompt die automaat het niveau zover op, dat je alles gaat horen. Zelfs het geluid van het loopwerk van je camera. Duurdere camera's hebben de mogelijkheid om het niveau van het geluid handmatig in te stellen. Dan worden stille passages niet automatisch opgepompt. Ik neem aan, dat jouw camera die optie niet heeft?

Sommige camera's hebben de mogelijkheid om een externe microfoon aan te sluiten. Doordat die niet op de body van de camera zitten, ben je het geluid van het loopwerk van de camera kwijt.

In montageprogramma's zitten vaak een aantal audio effecten, waarmee je bepaalde frequenties nog weg kunt filteren.

Alleen de pro-sumer camera's met 3CCD's zijn in staat om bij weinig licht toch nog opnamen te maken met weinig ruis. Ruis is in een montageprogramma niet weg te werken. Dan helpt eigenlijk alleen nog maar een lampje om de zaak bij te lichten.

Jo

• katja

bedankt voor je reactie,

ik had ook al mensen gemailt die hun canotec verkopen.

1 zei wel dat die de ruisonderdrukker en de restlichtversterker kon gebruiken.

alleen duurde te lang om uit te leggen (iets van 5 a4 tjes) verder zei die dat je bij canotec iets kon vragen per mail en dan kreeg je plaatje per plaatje uitgelegd hoe en wat. maar ik heb me rotgezocht , geen website te bekennen.

• Jo Ouwejan

Zie op:

http://www.canon.com/press/p2004oct15.html

Canon heeft Canotec in 2004 overgenomen.

Misschien dat je bij Canon verder komt?

Jo

• katja

hey bedankt zeg… alleen ik kan geen e mail adres vinden dat is minder. maar ik ben nu al weer wat dichterbij, bedankt

• Jo Ouwejan

Heb je op de site van Canon Nederland gekeken? Onder Support? Daar zit het e-mail contact meestal onder.

Jo

• katja

helaas geen email adres

wel een adres ik denk dat ik een briefje ga sturen

• Joery

Hoi Katja,

Ongeveer een half jaartje geleden heb ‘k ook zo’n camera aangeschaft (Canotec) en zit met hetzelfde probleem. Eerst dacht ik het zelf wel op te lossen. Daarna had ik iets van “ok, dan heb ik een camera die harder bromt dan mijn auto” …

Nu pas ben ik het net aan het afspeuren voor oplossingen (omdat ik er eerder niet aan dacht en er niet echt meer mee bezig was, maar een aankomend reisje deed me dat probleem herinneren)

Zelf vind ik niets wat dat geruis kan onderdrukken (buiten een hamer)

Mijn kennis van camera's is erg beperkt. 'k Ben enkel te weten gekomen dat Canotec en Nikotec exact dezelfde camera hebben…

Kan je me helpen met een hele dikke alstublieft?

Met vriendelijke groet,

J.

• mg

Hallo,

Deze problemen heb ik ook met mijn canotec.

Op internet heb ik gezocht naar oplossingen, maar ik kon er geen een vinden.

Is er al wat meer bekend over het verhelpen van dit euvel?

Alvast bedankt,

met vriendelijke groet,

mg