Beste mensen,
Vorig jaar maart kocht ik een nieuwe computer om een aantal VHS-opnamen op VCD of DVD te zetten voor mijn oud-leerlingen in vm Nieuw Guinea, nu Papua
Ik kreeg van een vriend er een Pinnacle PCTV USB2 apparaatje bij.
Via een scartblokje kan ik mijn VHSrecorder aansluiten op de PCTV USB2 en dan opnemen via instelling Composiet
De bijgeleverde software ging niet verder dan opnemen en branden op VCR. Beeld was matig. Brandde ik via Magix op DVD dan kon ik wel 3 banden op 1 DVD krijgen, maar met grof beeld.
Ik kocht Pinnacle PCTV MediaCentre v.3 Upgrade erbij omdat de reclame beloofde dat ik dan op een compactere MPEG (2 0f3?) rechtstreeks op DVD kon opnemen.
Nu zijn de beelden mooi(er) van scherpte, maar de film is schokkerig (slaat telkens frames over misscien?) En het geluid komt nu een fractie of soms een hele seconde later! Dat is bij sprekende mensen zeer verwarrend!
Waar vind ik hulp, zodat ik mijn oud-leerlingen met goed video materiaal kan helpen?
Hier zijn de gegevens van mijn computer:
moederbord: Asus A7V400-MX mATX s462
processor: (volgens nota: AMD Sempron 2500+ 256kb s462, volgens systeem: x86 Family 6 Model 8 Stepping 1 Authentic AMD ~1742 Mhz)
BIOS-Versie/datum: Phoenix Techn. LTD Asus A7V400-MXACPI BIOS Revision 1006. 2-1
SMBIOS-versie: 2.3
Harddisk: 80 Gb (+ uitwendig 160 Gb)
Totaal fysiek geheugen: 512.00 MB
Beschikbaar fysiek geheugen: 128,57 MB
Totaal virtueel geheugen: 2.00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen: 1,98 GB
Ruimte voor wisselbestand: 2,39 GB
Misschien kan iemand mij op weg helpen?
Vast hartelijk dank,
Lutzen (75)