foto's uit de Tape scheiden van Film

• abed

Hallo,

Ik heb een JVC GR-D320E video camera.

Met deze camera heb ik films opgenomen op de tape en meerdere malen foto's gemaakt met de snapshot.

Is er iemand die weet hoe ik de foto's er apart er af kan halen?

Is er software beschikbaar voor dit type camera ik heb er namelijk niks bij gehad,wel in het bezit van een firewire kaart.

groeten, Abed

• Jo

Om te beginnen moet je begrijpen, dat op tape geen echte bestanden staan, zoals op een harde schijf of op een CD. Het zijn, net als vroeger bij de audio cassettes, gemachnetiseerde deeltjes. En die moet je uitlezen met de leeskop. Je pc moet die informatie dan omzetten naar een bestand. Dus capturen middels Firewire is de enige mogelijkheid om (ook) de foto's binnen te halen.

Het was anders geweest, als je een camera had met een Memorystick, zoals een Sony camera. Dan kan je (ook) foto's opslaan op de MS en die kan je bv weer met een kaartlezer eenvoudig separaat binnenhalen in je pc.

Jo

• Bjorn

de meeste camera's maken van “snapshots” niet meer dan gewoon een stilbeeld van zo'n 6 seconden. Wat je kan doen is deze “still images” opzoeken in je videobewerkings software, de clip selecteren en dan vervolgens exporteren als afbeelding. Je videobewerkings software maakt dan dus van je clip een afbeelding.

Succes, bjorn.