installatie videokanaal

• kelly

Hallo

De casema heeft hier alle zenders op een andere frequentie gezet. Nu staat het videokanaal op 33, maar de vcr is ingesteld op 37.

Volgens de gebruikaanwijzing alle stappen opgevolgd , maar we zien geen beeld.

Wie weet een andere manier?? het gaat om een Philips VR 322.

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden.

groeten Kelly

• Jo

't wil nog weleens lukken, door gewoon kanaal 0 te kiezen.

Jo

• kelly

Hoi

Hij staat al op kanaal 0. Ik bedoelde dit

(kopie van de casema site)

"LET OP:

Indien u uw tv toestel heeft aangesloten via uw videorecorder controleert u dan dat het uitgangskanaal van uw videorecorder ingesteld staat op uitgangskanaal 33."

En het staat er zo simpel..maar helaas.

Groetjes Kelly

• Bright

Moeilijk om dit even simpel uit te leggen maar ik doe een poging.

Ik neem even aan dat de antennekabel via een kastje in de muur eerst naar de video gaat en van de video naar de tv.

In de video zelf zit ook een tuner. Dit uitgangssignaal kun je op de video instellen. Deze moet nu ingezteld staan op 33 waarschijnlijk omdat casema dit daarvoor vrijgehouden heeft. Stel je deze bijvoorbeeld op 37 in dan kan het zijn dat hier een andere zender zit.

Dit is bij de meeste videorecorders in te stellen via het menu. Vaak onder basisinstellingen staat er een term met RF kanaal. Deze kun je dan instellen op 33 en dan moet de video goed staan. Om de video op bijvoorbeeld kanaal 0 of E1 van de tv te krijgen moet je gebruik maken van een scartkabel. Indien dat mogelijk is zoiu ik dit alsnog doen aangezien de beeldkwaliteit daar beter van is.

• kelly

Goed, omdat het niet lukte is toch de monteur geweest….die het ook niet voor elkaar kreeg. scartkabel gekocht en aangesloten. Nu werkt alles prima, alleen zijn Ned 1, 2 + 3 spoorloos verdwenen (op de video) Maar op dit moment vind ik het eigenlijk prima zo…heb er even genoeg van.

Groetjes Kelly

• Bright

Ik vraag me alleen af wat voor “monteur ”dat is geweest. Ik hoop in elk geval eentje van “ no cure no pay.”

Ik kan me voorstellen dat je het eerst prima vindt zo . Sterkte ermee :)

• kelly

Helaas, hij is 1½ uur bezig geweest en het kostte €10,-.

groetjes

• Ronald

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem al een tijdje, en probeer in contact te komen met casema, maar dat lukt niet echt.

ik kan ook geen videokanaal meer vinden , en dat vind ik nogal zonde met zoveel videobanden.

ook gezocht op kanaal 33, alles geprobeerd, maar geen beeld?

als je het inmiddels weet graag een reactie naar bovenstaand emailadres

Ronald

• Vicky Leeuwenhage

Hallo,

Ook wij zijn vandaag “blij” gemaakt met nieuwe frequenties door de casema. Ik las uw verhaal en dat is inderdaad wat we doen moeten…ik weet alleen niet hoe. De video staat blijkbaar afgesteld op kanaal 36 (en daar zit nu rtl5 op die we dus niet kunnen ontvangen omdat de video storing geeft) en niet op 33. Ik heb wel in het menu gekeken of ik kan vinden waar ik dat kanaal kan instellen, maar dat kan ik niet vinden. Het is een erg goede video die zelf erg veel “bedenkt” maar hij zet zichzelf ook niet om naar een nieuw kanaal.

Ik kan geen term met RF kanaal vinden….heeft u misschien nog meer termen waar ik onder kan zoeken in het menu?

Groeten van Vicky

• Mark

probeer eens te zoeken met iets als uitgangssignaal.