JVC MZ-MG21

• John

Hallo,

Ik wil binnenkort een videocamera gaan kopen.

Nu heb ik er een op het oog van JVC.

Het type is de MZ-MG21

Heeft iemand ervaring met deze camera?

Het is er een met een harde schijf van 20GB.

Het lijkt me namelijk makkelijker, zodat je niet met tapes of wat dan ook hoeft te werken.

Kan iemand mij zijn ervaringen vertellen over deze, of een dergelijke soort camera?

O ja……welke is over het algemeen beter?

JVC os SONY????

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes,

John.

Den Bosch.

• Bjorn

Dag John,

Heel veel mensen zijn bedrogen uitgekomen met de aanschaf van een HDD camera. Om ruimte te besparen op de HDD wordt de kwaliteit van je beelden echt geknapen wat erg jammer is..!

Ook kunnen heel veel video bewerkings programma's niet overweg met het bestandstype die een HDD cam maakt. Als je na het opnemen iets met je beelden wilt doen dan ben je op het eind nog langer bezig dan een DV tape capturen….

Ik raad je aan om gewoon een Dv cam aan te schaffen met 6 tapejes die gewoon herbruikbaar zijn!

Succes,

Bjorn.

• John

Beste Bjorn,

Bedankt voor je berichtje met de tip.Ik heb ook flink rondgekeken en ben denk ik wel tot de conclusie gekomen, dat ik beter een van de duurste DV cam´s aan kan schaffen, dan een van de goedkoopste HDD cam.

Dan denk ik dat ik maar voor een goede kwaliteit Sony DV cam ga…….

Groetjes,

John.

• Junyo

Ik denk dat je beter een Panasonic 3CCD-miniDV-cam kunt aanschaffen dan een HDD-cam of een 1CCD Sony. Vooral de eerste 3 JVC-modellen (de 21, 27 en 37) zijn echt dramatisch slecht kwa beeldkwaliteit. Eigenlijk begint het bij HDD-cams pas bij een JVC MG47 of een Sony SR50. Dat zijn tenminste camera's met een beetje redelijke sensor en een goede lens. Beide modellen moeten echter zo'n €600-700 opbrengen en voor dat geld heb je al een hele goede miniDV-camera.