videobewerkingssoftware

• Peter

Ik heb videomateriaal van band naar DVD gezet en gekopieerd naar mijn Harde Schijf.

Nu wil ik er fragmenten uithalen en daar uiteindelijk een nieuwe DVD van maken.

Ik kan met DVD-shrink stukken eruit halen, dan heb ik aparte bestanden, maar al deze verschillende stukken op DVD zetten lukt niet.

Wie weet er makkelijke software waarmee dit kan?

Alle advies is welkom.

Alvast bedankt.

• Jo

Het bewerken van mpeg bestanden geeft niet de beste resulaten. En veel bewerkingsprogramma's die daar mee probleemloos om kunnen gaan zijn er ook niet. Het beste zou zijn om je bestanden van band direct naar je pc te brengen. Apropos, wat voor banden heb je het nu over? Analoge (VHS) banden? Of digitaal video?

• Peter

Hallo Jo,

Ik heb videobanden overgezet naar DVD. De bestanden van DVD overgezet naar de PC (zijn de VOB-bestanden enz.)

PeterJo schreef:

>

> Het bewerken van mpeg bestanden geeft niet de beste

> resulaten. En veel bewerkingsprogramma's die daar mee

> probleemloos om kunnen gaan zijn er ook niet. Het beste zou

> zijn om je bestanden van band direct naar je pc te brengen.

> Apropos, wat voor banden heb je het nu over? Analoge (VHS)

> banden? Of digitaal video?

• Jo

Dus analoge video, VHS of Super-VHS.

Je kunt beter een converter kopen van Canopus, bijvoorbeeld de ADVC55.

http://www.shop.videoholland.nl/

Die zet het analoge signaal om naar digitaal en dan heb je avi bestanden. Dat binnenhalen van de videobestanden kan je doen met Windows Moviemaker, maar dan wil jij de aangepaste film waarschijnlijk weer naar DVD terugzetten? Dan heb je een echt programma nodig. Bijvoorbeeld Studio van Pinnacle.

In totaal ben je dan 300 Euro kwijt.

Jo