Ik heb sinds kort een sony dcr-HC23E camera. Nu wil ik opgenomen band op de pc zetten om te bewerken, maar de beelden zijn met geen mogelijkheid op de computer te krijgen.
Hoe kan dit? Ik ben inmiddels een beetje moedeloos
bij de camera zat geen usb kabel meegeleverd. die heb ik gisteren gekocht. de software die bij de camera hoort, picture package van Sony, start gelijk op wanneer ik de camera aansluit. Nu is het zo dat ik met dit programma gisteren een vcd heb gebrand ( een cd-r, daar vraagt hij om) en die kan ik nu afsppelen op de dvd speler. Maar, de beelden zijn erg slecht. Terwijl de beelden, wanneer ik de camera rechtsreeks op de tv aansluit, perfect zijn. de kwaliteit gaat dus verloren bij het overzetten naar cd.
Ik heb nu aangsloten op de camera: een USB kabel en eenandere kabel die in de uitgang DV out zit ( is dit een firewire kabeltje? )
Ik vrees dat de software Picture Package alleen geschikt is voor foto's en niet voor video's. de verkopers bij Dixons hadden namelijk gisteren al discussie over het wel of niet werken van een USB kabel die ik kwam kopen.
Het liefte gebruik ik pinnacle om de video ook te kunnen bewerken. Maar ik krijg met pinnacle geen reactie op de camera, dus ook geen opname.Maar welke kabel moet ik dan gebruiken?
Wat een stelletje heikneuters bij Dixon.
Inderdaad is het binnenhalen van video via usb niet aan te raden. Hierbij krijg je resultaten gelijkwaardig aan streaming video. Je moet inderdaad het andere kabeltje gebruiken die op de dv out van de camera aangesloten zit . Deze moet op de computer worden aangesloten op een firewire aansluiting. Heb je niet zo'n aansluiting op de pc dan kun je hiervoor een fire wire kaart kopen , deze kost zo'n 15 euro.In principe kun je deze zelf wel in de pc zetten.En dan zal pinnacle de camera hoogst waarschijnlijk wel herkennen en kun je via het programma de beelden binnenhalen en bewerken en op dvd branden.
Hallo
De laatste tijd heb ik regelmatig framedrops of. Tijdens het filmen gaat het allemaal goed, maar bij het overzetten op de computer (finalcutpro) zitten er een aantal framedrops in. Wie weet hoe dat kan en vooral wat je er aan kunt doen. Het advies wat ik heb gekregen en uitgeprobeerd, was de koppen schoonmaken en andere bandjes kopen, maar het probleem is nog steeds niet verholpen.
Alvast bedankt.
Vriendelijke groeten
Ria Danker
Mag ik aannemen, dat het een HD camera is met mini-dv bandjes? Dan is het verschijnsel van dropped frames helaas een verschijnsel, dat soms optreedt. Soms, maar niet altijd. Ik lees, dat je een cleaning tape hebt gebruikt en dat is alvast een goede suggestie. Maar je zegt ook, dat je andere bandjes hebt geprobeerd. Nu is het ook beter om telkens voor de inzet van een andere tapesoort de cleaning tape te gebruiken. Maximaal 10 seconden en de cleaning tape nooit terugspoelen.
Het is overigens het best om altijd dezelfde tapesoort te blijven gebruiken. Ik gebruik Sony Premium tapes en dat bevalt menigeen het beste.
De framedrops gebeuren meestal bij het begin of het einde van een opname. Het is dus wijs om daar rekening mee te houden, door eerst een paar seconden op te nemen met de camera in een stilstaande positie, vooraleer je gaat pannen of zoomen. En aan het eind van een opname ook even door blijven schieten.
Er is nog een omstandigheid, waarbij framedrops kunnen gaan optreden. Dat is, als je de gewoonte hebt om de opnames te gaan afkijken, vooraleer je weer verder gaat met opnemen. Bijvoorbeeld aan het eind van de dag. Doe dat dus liever niet. Schiet de hele tape vol, zonder terug te kijken. Neem de tape er tussentijds ook niet uit.
Misschien dat je zo minder dropped frames krijgt, maar je zult ze wellicht nooit helemaal kunnen voorkomen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?