fire wire? camera naar pc

• lena

Hallo,

wil een nieuwe camcorder kopen (heb een oude jvc maar kon geen enkele kabel vinden om hem aan mijn pc te koppelen (die ook in mijn camera paste). Daarom wil ik nu een nieuwe kopen.

Mijn vraag is dus kan ik deze gewoon met de usb kabel overzetten op mijn computer? zit er standaard fire wire (oid?) op je computer (xp) en hoe kom ik erachter? MOet ik nog extra kabels of dingen kopen bij aanschaf?

bij voorbaat dank,

groeten lena

• Bright

Hallo Lena ,

Het hangt van de camera af die je gaat kopen. Koop je een camera die opneemt op bandjes (bv mini dv) dan is het gewoon beter om een fire wire aansluiting op de pc te gebruiken.Ga je een camera kopen met een hd dan volstaat in prncipe usb.

Fire wire zit niet altijd standaard op de pc. Maar een fire wire kaartje die je zo in de pc kan steken (of even laten doen ) kost rond de 15 euro dus dat kan je de kop niet kosten.

Mijn voorkeur gaat dan ook nog steeds uit naar een camera die opneemt op bandjes i.p.v. een camera met hd of dvd. In de laatste 2 camera soorten worden de beelden al in de camera gecomprimeerd wardoor enig kwaliteits verlies optreed.

Wil je de beelden ook nog bewerken dan is dit niet zo eenvoudig als met een camera met bandjes.

• lena

dank je voor het antwoord bright

ik ben voornemens een camera met mini dv te kopen. Moet ik ook nog een extra kabel kopen of kun je die usb kabel aansluiten op die fire wire kaart (of als deze al in de comp aanwezig is op de computer)

alvast dank!

• lena

Ik heb vandaag deze (simpele) camera gekocht voor huis tuin en keukengebruik. Mijn vraag is dus: kan deze gewoon gekoppeld worden aan de pc?

groeten en dank

Kenmerken

Merk: Canon

EAN: 4960999353609

16:9 opname formaat: Met 16:9 opnamefunctie

3-Chip techniek: Nee

Beeldstabilisator: Digitaal

Breedte in mm: 49 mm

Compact Flash Card: Nee

Diepte (mm): 115

Digitale ingang: Zonder digitale ingang

Digitale zoom (ratio): 800 x

Draadloos: Nee

Firewire IEEE-1394 aansluiting: Nee

Gewicht in gram: 435 g

Handheld positie: Horizontaal

Hoogste brandpuntlengte in mm: 1090

Hoogte in mm: 92

Laagste brandpuntlengte in mm: 43.6

LCD scherm grootte in Inch: 2.7

Maximaal aantal pixels (in miljoen): 0.8 pixel

Maximale diafragma groothoek: 1.8

Memory Stick: Nee

Multimedia Card: Nee

Optische zoom (ratio): 25 x

Resolutie: Standard Definition

Secure Digital Card: Nee

Smart Media Card: Nee

Soort chip: CCD

USB aansluiting: Zonder USB aansluiting

Videosysteem: Mini DV

xD Card: Nee

Zoeker: Met zoeker

• Bright

welk type van canon is dit ?

• lena

Canon MV900

maar de specificaties had ik van een site, maar zag op een andere site weer heel andere specificaties (daar stond zelfs dat er fotofunctie opzat)

misschien bedoelen ze wel dat de kabels niet meegeleverd zijn ofzo?

• Jo

lena schreef:

> misschien bedoelen ze wel dat de kabels niet meegeleverd zijn

> ofzo?

Dat is nimmer het geval. Ook niet eens bij de duurste camera's. Maar als er staat “Geen Firewire”, dan denk, ik “geen FirewireAANSLUITING”.

De aansluiting moet je dan maar eens in je handleiding opzoeken.

Jo

Jo

• Bright

Deze camera heeft wel een dv uitgang dus kun je die aansluiten op de fire wire kaart van de computer. Dit is een andere kabel dan de usb kabel. Voor zover mij bekend zit er geen foto functie op deze camera.

Ik had begrepen dat je de camera reeds gekocht had , of heb je hem besteld? Want als je de camera hebt dan kun je toch zo zien wat voor aansluiting erop zitten danwel op de camera en anders in de gebruiksaanwijzingen.

• lena

allereerst dank voor jullie reactie!

Ik heb de camera gekocht, maar het is een kado voor de verjaardag van mijn vriend (volgende maand! (dus is t een beetje raar als ik alles al uit ga pakken) maar ik ben als de dood dat ik weer een camera heb die niet op de computer kan worden aangesloten. Jullie hebben me gerust gesteld.

HArtelijk dank!

groeten lena

• Jo

Koop er dus nog wel even een Firewire kabel bij.