Panasonic uit Amerika?

• Ronald

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik wil graag de Panasonic NV-GS320 aanschaffen. Ik kwam echter op een Amerikaanse webwinkel en daar wordt de PV-GS320 aangeboden en dat scheelt behoorlijk wat knaken in aanschaf. Echter de PV is een NTSC en de NV een PAL. Wanneer ik de film op DVD ga zetten moet ik dit denk ik omzetten? Nu is mijn vraag is dit mogelijk zonder veel kwaliteitverlies? Is dit veel werk? Wat is jullie algemene advies, doen of niet en waarom?

Alvast hartelijk bedankt.

O ja, weet iemand een goedkope site voor filters en groothoekconverters voor de Panasonic 320?

• Bright

Ik denk dat je inderdaad kwaliteitsverlies hebt als je ntsc omzet naar pal. Waar je een groot risico mee loopt is denk ik de garantie.Bovendien vraag ik me af of je er nog invoerrechten over betalen moet.Persoonlijk zou ik het niet snel doen.

• Jo

Ronald heeft het dus over de PAL-uitvoering . . .

En dus zal hij inderdaad rekening moeten houden met invoerrechten.

Daarnaast zal hij het moeilijk krijgen, als er zich gedurende het eerste jaar na de aankoop problemen gaan voordoen met de camera. Hij kan dan vergeten om de camera binnen de garantie bij Panasonic Nederland gratis te laten repareren. Hij moet dan gewoon betalen, alsof de garantietermijn al verstreken is . . .

• Bright

Hij heeft het over de ntsc uitvoering die hij wil importeren. Ik vraag me zelfs af of je de pal versie wel in amerika kan kopen.

• Ronald

Okay, de argumenten zijn overtuigend genoeg. Ik ga gewoon voor de Europese Pal versie. Nu nog even dubben of ik de GS320 doe of toch de GS500.

Bedankt voor de hulp.