Mijn oog valt op... reacties graag

• Sas

Beste mensen,

Een vraagje. Ik ga komende zomer op vakantie naar Costa Rica en wil toch wel heel graag een videocamera meenemen. Ik neem mijn statief van mijn fotocamera mee, dus zou eventueel heel stabiel kunnen draaien. Nu kreeg ik een adviesje van een vriend en ben benieuwd of jullie zijn advies aanbevelen:

Panasonic NV-GS80 MiniDV Camcorder

Wat wil ik ermee? Een vakantiefilm maken met vele mooie beessies en stranden en bergen en watervallen. Ik hoef niet professioneel te filmen… maar wel het mooiere vakantie'kiek' idee, foto's maak ik wel heel serieus.

In de winkel heb ik zijn voorganger in mijn hand gehad en dat voelde wel goed.

Goede keus? Of neeeeeee! NIET DOEN!

Hoop op reacties.

Fijne avond!

Groetjes Sas

• Bright

Ik ken deze camera niet uit ervaring, maar over het algemeen zijn de dit soort camera's best goed voor zijn doel.

Maar als ik het goed begrijp wil je wel een wat betere kwaliteit dan het gemiddelde.Professioneel hoeft niet maar dat is ook alleen weg gelegd met de “echte”camera's die vanaf 2500 euro beginnen.Maar als je toch voor wat meer kwaliteit wil gaan , scherpere beelden , mooiere kleuren e.d. dan raad ik je aan om te kijken naar camera's met 3 ccd's. Deze heeft dus voor elke kleur(RGB) een aparte chip.

Panasonic, sony en canon zijn wel de merken waarbij ik zou zoeken.De rest zou ik al bij voorbaat links laten liggen. En inderdaad zou ik ook kiezen voor een camera met mini dv i.pv. harde schijf of dvd .

Bijvoorbeeld de Panasonic NV-GS300 zou misschien een uitgangspunt kunnen zijn hoewel ik besef dat hier een iets ander prijskaartje aanhangt.

• sas

Dank je wel Bright. Ik lees inderdaad wel erg goede reviews van deze camera. Van de prijs schrok ik wel een beetje, tja, dat ligt toch wel boven mijn voorgenomen budget. Maar dank je wel voor je uitleg, nu kan ik verder gaan zoeken, of laten overhalen deze camera te kopen….

Groetjes Sas

• sas

eh, die vriend van mij vertelde me vandaag dat hij een foutje had gemaakt… hij bedoelde de Panasonic NVGS 280 ipv 80.

Grappig wel, want dat is ongeveer jouw advies.

Groetjes Sas

• Ronald

Ik heb zelf onlangs de GS320 aangeschaft en ben er erg tevreden over. Scherp beeld en zelfs het geluid was beter dan ik had verwacht.

• sas

Dank je wel voor je review Ronald!