dvd speelt niet af

• Ton

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Thuis kan ik geen gebrande DVD afspelen op mijn Pioneer dvd speler. Type 440H zie de link http://www.kieskeurig.nl/product/4A8A2B005EFE1CCEC125714C004774B3.htm

Ik snap er helemaal niets meer van. In mijn laptop kan ik de DVD wel afspelen maar niet op de Pioneer DVD speler.

Wie weet raad!

Vriendelijke groeten,

Ton

• Jan Wessels

Hallo Ton,

De dvd's die je niet kunt afspelen, zijn dit de dvd's die opgenomen zijn met de Pioneer? Of zijn dit dvd's die gebrand zijn op de pc?

Groet, Jan

• Jo

Het wil wel vaker gebeuren, dat een DVD speler kritisch is ten anzien van het merk DVD.

Dus probeer eens een ander merk.

• Ton

Hoi Jan,

De films die ik niet kan afspelen zijn op iemand anders zijn computer gebrand.

Op de oude DVD speler, merk HiTeker, spelen ze wel af.

Op mijn laptop ook, zonder problemen. En zelfs op de computer op mijn werk.

Maar niet op mijn nieuwe Pioneer dvd speler. Wat kan nu toch de oorzaak zijn?

groeten, Ton

• Jan Wessels

Hallo Ton,

Heel erg vreemd allemaal. Misschien staat er in de handleiding iets over vermeld, misschien staat de Pioneer verkeerd ingesteld.

Of je neemt contact op met het bedrijf waar je de dvd speler gekocht hebt.

Misschien kennen zij het probleem.

Succes!

Jan

• Jo

De Pioneers zijn berucht om dit soort euvels.

• Bright

Niet alleen pioneer maar zowat alle “top”merken. Ik heb een jvc gehad en deze was ook erg kieskeurig. Toen maar het goedkoopste wat er was gekocht en dat ding speelt echt alles.

Dat je het wel op de laptop en pc kan afspelen zegt helemaal niets want die dingen spelen ook meestal alles wel af.

Wat je nog kunt proberen is het in je pc inlezen van de dvd en daarna zelf branden op een merk schijf waarvan je zeker weet dat jouw dvd speler deze probleemloos afspeelt.

• Jo

Heb jij die DVD bijgeval gebrand mbv Pinnacle Studio 11? Indie ja, er is een patch in de maak voor het fixen van deze bug met Pioneer branders.

• ton

Geen idee maar zou het wel ff navragen maar denk het eigenlijk niet

• Adriaan

Hallo Ton,

Koop de goedkoopste DVD speler die er is, en je bent van dit probleem af.

De grote merken hebben zoals ik mij heb laten voorlichten hun laserstraal minimaal afgesteld om piraterij te voorkomen.

Met andere woorden jouw DVD-speler herkent je eigengebrande dvd als een kopie

Ik heb hier een ‘allesvreter’ staan kostte mij destijds 50 tientjes inclusief scartkabel.

Succes ermee!