opslaan opnames/bewerkingssoftware

• Ingrid

Hallo,

Afgelopen weekend de sony DCR-SR32E aangeschaft. Helemaal blij mee. Welk software programma raden jullie aan om de opnames te bewerken alvorens deze op te slaan op DVD via de pc. Daarnaast vraag ik me het volgende af; als ik bv op vakantie opnames wil maken (de SR kan 7 uren opslaan) en de opslagruimte is vol hoe zou ik deze elders kunnen opslaan omdat ik dan geen pc bij de hand heb. Reacties zijn welkom.

• Jeroen

Hoi Ingrid,

Zelf heb ik een aantal weken deze camera in bezit. Ook zeer tevreden. Het probleem wat jij hier stelt, daar zat ik ook al aan te denken.

Misschien dat ik mijn laptop mee neem. Ik heb een extra externe harde schijf gekocht van 320 GB. Al mijn filmpjes bewaar ik op deze hard disc.

Wanneer de SR32e vol is, schrijf ik de data weg op deze HD. Maar of dat voor de vakantie nodig is?

7 uur aan film materiaal vind ik redelijk veel, als het alleen voor de vakantie is. Maar ja… ik kan natuurlijk niet voor iemand anders inschatten wat ze allemaal willen filmen en bewaren enz…

p.s.

We kunnen hier mooi elkaars bevindingen, tips en trucks wat betreft de Sony SR32E aan elkaar door geven. Ik houdt me aanbevolen als je eventueel “iets” handiges hebt gevonden voor deze camera.

Groeten, Jeroen