DVD rederen en DVD kopieren

• Oscar F1

Met Pinnacla studio 9 heb ik een film van 1 1/2 uur gemonteerd.

Met titels en overgangen.

Het maken ( Renderen en branden ) van de uiteindelijke film op DVD duur wel heel lang ( 4 a 5 uur )

is dat normaal ?

Nu moet ik 36 van deze DVD's maken en ben dus gaan kopieren van de master DVD.

Maar dat duur ook nog bijna 1 1/2 uur ( Volle 4,7 gb DVD )

Is dat een normale tijd voor een kopie ?

• Jo

Het branden van een DVD kan 4 tot 5 keer zo lang duren als de lengte van de film.

Kopieren weet ik zo niet.

• Bright

Voor het renderen is dit inderdaad geen abnormaal lange tijd, ongeveer 3 x de lengte van de film afhankelijk van de montage, bv veel bijzondere overgangen of beeldbewerking eventueel nog wat langer.

Hoe ga je de dvd's kopieren?

Mijn inziens moet dit gewoon sneller kunnen via nero of een ander brandprogramma.

Wat je ook had kunnen doen is door in Studio eerst een schijfimage te maken.Dit duurt net zo lang als het renderen zonder dat hij een schijf brand. Het enige wat je dan later hoeft te doen is achterelkaar aanbranden van zoveel je hebben wil zonder dat er opnieuw gerenderd wordt.En dit gaat met de normale brandsnelheid die jouw dvd brander toelaat dus bv tussen 6 en 16 x. Wel raad ik je aan om op de laagst mogelijke snelheid te branden voor het beste resultaat oftewel de meeste kans dat de dvd afspeelt op de meeste dvd spelers.

• Jo

Gisteren even geprobeerd.

Een DVD met een film van 1,5 uur duurde bij mij 45 minuten om te kopieren.

• Bright

Jo,

45 minuten voor een kopie kan wel kloppen maar ik denk dat als je direct invoert dat je meer kopieen wil dan gaan de volgende sneller.

Bij het kopieren wordt meestal eerst de bron ingelezen en wordt er een image gemaakt in een tijdelijk bestand.

Wil je meer dan 1 kopie dan hoeft niet eerst weer een image gemaakt te worden en gaat het met de snelheid waarmee gebrand kan worden en dan duurt elke kopie ongeveer 10 minuten.