Video met beveiliging Kopieren HOE?

• Chris

Hoi, ik wil graag een aantal gekochte videobanden waar n videobeveiliging opzit kopieren naar dvd. Echter de dvd-speler geeft aan dat er n beveiliging opzit op het inputsignaal. (dit is van de video scart output naar cinch/tulp input dvd-recorder) Daardoor is het NIET mogelijk dit over te zetten. Heb het ook al geprobeerd via de computer, zoals pinnacle, maar dan herkent dit systeem ook de videobeveiling… Wie o wie weet hoe ik dit kan omzeilen? En hoe werkt dit?

Groeten, Chris.

• koos

Beste Chris,

Nu is het mogelijk om alles te copieeren wat je maar wilt als je een programma op je computer hebt staan dat een movie maakt van je beeldscherm.

Ikzelf heb een Apple computer met het programma Snapz Pro. Met SnapzPro kan ik alles opnemen zowel film als screendumps en audio. Alles wat je kunt afspelen op de computer ,ook van internet, kan ik copieeren.Je zult wel een PC hebben.Daar ben ik niet zo mee bekend of er zo'n programma voor bestaat.Maar dat zal best wel.

Het bovenstaande programma gebruik ik vooral voor studie. Als ik iets leuks heb ontdekt met Photoshop bv dan neem ik dat op met m'n eigen stem als voice over.

Als ik een tijd later het niet meer weet hoe het ging speel ik de movie gewoon weer af.

Succes Koos

• engberts

Gewoon via de RF (antenne) aansluiting opnemen. Het videokanaal even opzoeken op je dvd recorder.