Tips?

• Tintin

In verband met een kleine wil ik een digitale videocamera aanschaffen.

Heb wel vele reviews zitten lezen maar zie door de bomen het bos niet meer.

Budget: 300 - 500 euro (is er iets redelijks te krijgen in die prijsklasse?)

1. Iemand tips welk merk en model?

2. wat is beter? Direkt op dvd opnemen of overzetten naar mijn mac ?

3. Kun je bij camera's die op dvd opnemen ook nog bewerken vanaf die dvd naar hd?

4. de belangrijkste punten waar ik moet letten? (pixels etc?)

• Bright

Mijn advies : Als je wilt bewerken koop dan een camera met mini dv. Deze kun je dan via je mac( indien voorzien van een firewire aansluiting) eventueel bewerken en op dvd zetten.

In principe kan bewerken van opgenomen materiaal op een dvd wel maar je levert gelijk al kwaliteit in om dat de beelden op de dvd al gepomprimeerd worden.

Kijk eens op kieskeurig.nl daar vindt je alle soorten camera's met gebruikers ervaringen. Persoonlijk zou ik kiezen voor : Sony , canon of panasonic.Kijk gewoon binnen jou budget en kijk dan naar de gebruikerservaringen. Let niet op snufjes zoals fotomode enz , die je niet nodig hebt.

Aangezien je waarschijnlijk ook veel binnen wilt filmen let dan op de kwaliteit van de camera bij weinig licht.

Om een bepaalde camera aan te raden blijft moeilijk aangezien het ook een persoonlijke keuze is.

• Tintin

Hoi Bright,

Thanks zag al een aantal sony's met cijfer 9.3 door gebruikers zal die reviews eens doorlezen….

• Jan de Bloois

Hallo Tintin,

Succes met je keuze. Zelf heb ik een Panasonic NV-GS250, een wereldcamera: mini DV (tape), 3 CCD, externe microfoonaansluiting. Daarvoor (mijn eerste camera) had ik een Panasonic. Het beeld hiervan was goed, maar de motor maakte een irritant geluid. Je hebt in ieder geval een goede computer gekozen. Toen ik 6 jaar geleden met filmen begon ben ik overstapt op Apple. Eerst een iMac G4 en sinds vorig jaar een iMac Core2Duo. Ik heb een website gemaakt over de videohobby, deze kun je vinden op www.videohobby.tk

Succes met filmen.

Jan