Blokkerig beeld met nieuwe HD camera

• Raymond

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een JVC Everio GZ MG275E.

Fijne camera in gebruik, maar is heb alleen maar slechte opnames… Kwalitet staat op hoog ingsteld, maar als ik het terug kijk is het werkelijk om te huilen. Bij snelle bewegingen is het het ergst, strepen en blokken overheersen het beeld. Het is net of de camera het niet kan registreren ofzo, het gaat hem te snel lijkt het wel.

Ik kan me niet voorstellen dat dit de beste kwaliteit moet zijn. Wat doe ik verkeerd???

Ik heb er ook echt geen verstand van, dat zal het ook wel zijn. Maar ook al zet ik alles op automatisch, het helpt me niet.

Wie weet er wat ik fout doe?

• Johan

Ik heb een Sony maar had er ook last van. Later bleek het aan Windows Video Maker te liggen. Bij Pinnacle en Magix Video Deluxe heb ik er geen last van. Heb je je opnames al gebrand ?

Succes,

Johan

• Raymond

Hoi Johan,

Hartelijk dank voor je reactie.

Immiddels heb ik het probleem ook al opgelost, het lag inderdaad niet aan mijn camera. Ik speelde mijn filmpjes af in Windows Media Player en die geeft heel slecht beeld.

Nu gebruik ik ook Pinnacle en daar heb ik geen problemen mee!

Dus weer helemaal blij met mijn camera :-)

Groeten Raymond

• Johan

Perfect Raymond, ik weet hoe vervelend dit probleem kan zijn. Met Pinnacle heb ik trouwens toch niet de beste ervaringen omdit dit steeds vastloopt. Magix Video Deluxe bevalt me een stuk beter.

Groeten,

Johan

• richard meijer

Ik gebruik pinnacle liquid edition 6.0 en ook magix video deluxe 2008, maar heb ook hiermee een blokkerig beeld. ik heb de laatste stuurprogrammas geinstaleerd van ati radeon x 300/550 series en ik heb een wdn harde schijf van 100gb en ik heb een intel pentium 4 3ghz en ik heb 2GB intern geheugen.

heeft iemand een oplossing?

• Raymond

Richard,

Je computer is snel zat, HD wel wat aan de kleine kant maar moet kunnen.