videobewerkingsprogramma

• Monica

We hebben een Sony DCR camcorder en nu vragen we ons af welk bewerkingsprogramma we het best kunnen gebruiken. Het moet i.d 1e plaats simpel zijn, want we zijn niet van die computerfreaks. We hebben Windows Vista, daar zit Moviemaker op, maar die werd ons afgeraden.

Wie kan ons helpen? Alvast bedankt!

• Jan de Bloois

Hallo Monica,

Als het simpel moet zijn, maar wel betrouwbaar en geschikt voor HD video dan komt er eigenlijk maar één programma in aanmerking, nl. iMovie. Helaas werkt dit niet op Windows Vista, maar wordt meegeleverd met elke Apple computer. Je kunt op http://www.apple.com/nl/ilife/tutorials/#imovie kijken, wat je hier allemaal mee kunt doen, en hoe eenvoudig het is. Ook het maken van een DVD met iDVD is echt heel makkelijk. Ik gebruik het zelf al bijna 6 jaar. Succes, Jan. PS kijk ook eens naar mijn website www.videohobby.tk

• Monica

Hallo Jan

Bedankt voor de reaktie, maar we hebben net een paar weken een nieuwe computer en zijn niet van plan om over te gaan op Apple.

gr. Monica

• Jan de Bloois

Hallo Monica,

Dat kan ik begrijpen. Maar wie heeft Windows Moviemaker eigenlijk afgeraden? Het werk best leuk, en om mee te beginnen met deze prachtige hobby is het programma prima. Als het “montage-virus” je te pakken hebt, kun je altijd nog overstappen naar een video-montageprogramma, wat meer kan. Er is keuze genoeg! Succes ermee!

Jan de Bloois, Videoclub Zoetermeer.