welke video-camera ?

• maik vaartjes

Hoi

Ik heb op dit moment een panasonic dmc-fx01 6meg. fotocamera en wil deze gaan vervangen voor een videocamera die net zo of mooiere foto's kan maken.Nu zie ik door de bomen het bos niet meer (ben niet blind) maar er is zo veel keuze.Nu is mijn oog gevallen op de Canon hv20/30 serie of de sony hdr-sr serie ,maar ik ga veel op vakantie met de motor.De de camera zal in de topkoffer vervoerd worden en zal wel een beetje schokken kan een camera met hdd daar tegen of kan ik dan beter een mini-dv camera nemen.

Gr Maik

ps heeft iemand van jullie misschien voorbeeld foto's van de genoemde camera's ?

• Maarten

Beste Maik,

Ik kan je geen advies geven, maar ik kan je wel zeggen dat je met een videocamera nooit zulke goeie en mooie foto's kan maken als met een fotocamera.

Ik heb zelf een Sony HDR SR 1 (videocamera), best mooie foto's, maar eigenlijk niet te vergelijken met foto's van een fotocamera.

Het is toch een soort gemiddelde, een fotocamera benadert het beeld anders dan een videocamera.

Ik kan je geen advies geven over het aankunnen van schokken etc… Daar heb ik geen ervaring mee…

Groetjes,

Maarten

• maik vaartjes

hoi

de sony sr1 waar jij over praat heeft een 4mega pixel foto modus.De sony sr11/12 waar ik het over heb hebben dus een 10,2 mega pixel modus kijk dan een digitale camera met 10,2 betere foto's maakt dan een videocamera met 10,2 dat zou best kunnen maar het gaat mij er om als de foto's net zo of beter zijn dan mijn dmx-fx01 van panasonic 6mega pixels want ik vind die foto's goed genoeg.

gr maik

• Chris de Graaff

heb net de Sony SR 11E gekocht en deze heeft een schock module om de camera en gegevens te beschermen .