film op dvd branden

  • gert

    beste mensen,

    Inmiddels heb ik heel veel digtale filmbandjes die ik op dvd wilzetten

    Ik ben met de pc niet handig genoeg en eerlijk gezegd lijkt het me ook vervelend , om via de pc deze bandjes op dvd te branden.

    Sta op het punt daarom het aparaat te kopen on zonder tussenkoms van de pc bandjes op dvd te kunnen branden, maar gezien de pittige prijs prober ik eerst wat info en gebruikservaring hier te verkrijgen

    heb zelf een digitale filmcamera van sony en heb de dvdbrander vrd-mc5 van sony op het oog deze is bij media markt te koop voor 250 euro, een heel bedrag, benieuwd of het de moeite waard is!

    dank voor reakties , groet gert

  • Jan de Bloois

    Beste Gert,

    Je schrijft “Ik ben met de pc niet handig genoeg”, maar wie zegt, dat je het met een PC moet doen? En tja, “vervelend”…… een film wordt pas een film door te monteren. Of staat er op elk van jouw bandjes van 1 uur 60 minuten perfect opgenomen video? En zit er dan ook al een verhaallijn in, muziek, titels, commentaar? Vast niet. Filmen en monteren is heel leuk, een zeer creatief proces, waar je eerst tijd in zult moeten stoppen om iets redelijks in elkaar te zetten. Steek je licht eens op bij een film- of videoclub bij je in de buurt. Zoek het niet in losse DVD branders en dergelijke. Als je niet genegen ben te monteren, dan zullen je het aantal kijkers voor je films moeten reduceren tot één: jezelf!

    Dit klinkt misschien hard, maar het is gewoon zo.

    Als je echt ALLES wat je filmt 1:1 op een DVD wilt hebben, dan kun je beter een camera kopen die dit gelijk doet. Het zou mijn allerlaatste keuze zijn, maar blijkbaar is er toch een markt voor.

    met vriendelijke groet,

    Jan

    www.videohobby.tk

  • ad ruskus

    Hallo ik heet Ad Ruskus en ben op zoek naar een apparaat waar ik mij 8 mm films kan omzetten op de pc of dvd.

    Wie heeft er ervaring of een tip hierover waar ik mijn films kan omzetten.

    Bij voorbaat haartelijk dank.

    afzender Ad Ruskus.