Welk bewerkingsprogramma voor een Sony HDD?

• Gerjan Apeldoorn

Met veel plezier film ik met een Sony HDD camera maar nu wil ik een film gaan maken.

Voorheen gebruikt ik Pinnacle maar dat programma kan de bestanden van mijn Sony niet herkennen.

Volgens mij heb ik nu bestanden met .CPI als extensie.

Windows Movie maker kan dit bestand ook niet lezen.

Heeft iemand een goede raad voor mij?!

• Jan de Bloois

Hallo Gerjan,

Misschien heb je een nieuwere versie nodig, kijk eens op de site van Pinnacle, http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/?viewRN=rnanswer

Zelf werk ik al 6 jaar met Apple software. Zelfs iMovie, wat bij elke Apple geleverd wordt, kan met HDV overweg. Sinds enige maanden werk ik met Final Cut Pro, dat programma kan alles lezen, zelfs meerdere soorten bij elkaar IN EEN TIJDLIJN!

Succes met monteren.

Jan

www.videohobby.tk

• Mr. Magie

Kijk eens naar Magix Video deluxe. Werkt lekker stabiel en soepel en kent vele mogelijkheden. Heeft vele import en export mogelijkheden. Ook als je een lekker uitegreid DVD menu wilt maken is het een erg lekker programma.

• Don Ramón Lamberto

Geachte,

Ik heb me een Sony camcorder HDR-XR100E aangeschaft met harde schijf.Prima toestel,daar niet van,maar als ik mijn

film wil bewerken moet ik éérst de bijgeleverde software installeren maar daar kun je hoegenaamd je

film niet voorzien van titels,kleuren,enz..Heb al geprobeerd met Pinnacle maar dat aanvaard Sony niet!Weten jullie soms raad hierover?Dank bij voorbaat vanwege Don Ramón uit Spanje.

• VideJo

Met Pinnacle bedoel je waarschijnlijk Pinnacle Studio (je hebt ook nog Pinnacle Liquid . .) Alleen de laatste versie ondersteunt HD.