sony camera i.c.m. usb en vista

• jeroen

vorige week een nieuwe laptop gekocht. met als doel de bandjes van mijn dcr-hc37e op de laptop te zetten.

nu kom ik er achter dat het niet mogelijk blijkt de film middels de usb verbinding naar de laptop te kopieren, er zouden geen drivers beschikbaar zijn…

ik baal hier echt van aangezien dit nu juist een reden was te kiezen voor een nieuwe computer. het is mij bevestigt dat de overdracht gewoon via usb kon (geen firewire aansluiting aanwezig op de pc).

terugnemen is geen optie, ik heb de pc al volledig in gebruik. kan xp installeren een oplossing bieden? kan mij haast niet voorstellen dat dit probleem niet op te lossen is…

gr. jeroen

• Jo

Je MOET een FireWire hebben om te capturen. Via USB gaat gewoon niet.

• Brigges

Okay, Ik heb hetzelfde probleem. Hoe kan ik controleren of ik firewire kan gebruiken op mij Acer laptop met Vista als besturingsprogramma? Ik heb de drivers voor mij Sony DCR-TRV12E vanaf de Sony site geïnstalleerd, maar Windows Moviemaker kan geen compatible videoapparaat traceren. De camera is een jaar of 6 oud en heeft een USB verbinding.

• Brigges

Ik heb ontdekt dat mijn Acer Aspire 5735Z geen firewire aansluiting heeft. Als ik er geen wil laten inbouwen, welke opties tav firewire hou ik dan over? Ben een pc-nirt.

• Jo_O

Geen. Het kan alleen maar met Firewire.

Maar waarom zou je niet een FW aan je laptop willen hebben?