probleem met Magix

• Jan van Rijn

Hallo

Ik had een canon camera met een tape. Ik verwerkte dit altijd met Studio. Mijn pc was eigenlijk te klein maar het werkte als ik alles uitzette.

Nu heb ik een nieuwe videocamera gekocht een Canon FS100. Studio kon de bestanden die deze camera aanmaakt niet inlezen. Dus aan het googlen gegaan. Uitgekomen bij Magix Video deluxe 2008 e-version.

Ik ben twee weken terug nar Parijs geweest en heb toen de camera goed uit kunnen proberen. Ik heb bijna 8MB gefilmt. Thuis gekomen wilde ik het natuurlijk downloaden en bewerken. Helaas bij het downloaden van de bestanden kreeg ik na een paar MB de melding “geheugen toewijzing afgewezen, of interne fout”. Nieuwe PC gekocht met voldoende ruimte extra schijf erbij enz enz. geheel volgens de eisen die nodig zouden zijn voor Magix.

Hij blijft echter de foutmelding geven.

Ik heb natuurlijk gemaild naar de helpdesk van magix maar tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen. Ik heb ter kontrole oude filmpjes (van mijn oude camera) gedownload en krijg dan wel alles gedownload en bij elkaar net zoveel als de film van Parijs van 8 MB. Waarschijnlijk doen wij iets niet goed, of staat er een instelling niet goed. Wie heeft ervaring met Magix en herkent dit?

• Fred

Geachte,

waarschijnlijk heeft u ook Nero op uw systeem staan? Haal dat er af, herstart uw pc en probeert u het dan nog eens. Hier heb ik meerdere mensen met succes mee geholpen. Meer Magix info haalt u op www.magix.info

• Jan van Rijn

bedankt voor Uw reactie, maar het heeft niet geholpen hij blijft eruit knallen??????

• Michael Kooijman

Hallo Jan,

Ik had hetzelfde probleem als u. Ja inderdaad: HAD.

De oplossing is simpel en ook best logisch. Magix Video Deluxe draait bij u waarschijnlijk op Vista. En tja, als Video Deluxe geheugen wil moet ie natuurlijk wel toestemming hebben ons irritante besturingsysteem. Dus zorg dat u het programma draait als administrator (rechtermuis > als administrator uitvoeren). Indien u magix niet op Vista draait, heeft het hoogstwaarschijnlijk ook met rechten te maken. Verdere ondersteuning kan ik daarbij niet geven.

Succes!

Michael

• P.v.Leeuwen

Hallo collega magixianen,

Ook ik heb problemen met de geheugentoewijzijng. Ik heb ongeveer 2 G aan *.mov bestanden. De problemen beginnen bij ongeveer 1G ingelezen film.

PC heeft 2G intern geheugen en nog 50 G vrij op de schijf. Ook het als administrator uitvoeren helpt niet. Heeft iemand een oplossing?

• Jan van Rijn

Hallo Magixiaan

Ik heb van magix een oplossingen gekregen zie onderstaand.

Wanneer uw project lang is (en trager wordt), raad ik u aan dit op te delen in twee delen. Zeker wanneer u veel cuts heeft en op die manier vele kleinere video en andere objecten ontstaan zijn kan zelfs de snelste PC het moeilijk gaan krijgen omdat ieder object in de tijdlijn zijn eigen kleine stukje geheugen in beslag neemt.

Wat u kunt doen is bijvoorbDeeld een eerste deel van uw film wat al behoorlijk af is, te exporteren als MPEG. Zet daartoe start en eindmarker zo dat dit het eerste deel beslaat (startmarker op nu en eindmarker bijv. halverwege), en kies dan menu Bestand / Film exporteren / Video als MPEG. Kies dan bij de preset bovenin Standaard DVD PAL (breedbeeld wanneer u dat wilt), en kies onderin het export venster Alleen bereik tussen start en eindmarker exporteren.

Nu wordt 1 .mpg bestand aangemaakt, dat u eventueel weer kunt importeren in een nieuw project of in het bestaande project om de lossen objetcen te vervangen (bewaar het project dan wel even onder een andere naam, via menu Bestand / Film opslaan als…). Voordeel hiervan is dat dit ene .mpg bestand veel minder uw PC belast, dan die honderden kleinere objecten van het origineel. Bijkomend voordeel is dat de film voor het branden op DVD niet opnieuw geencodeerd moet worden, omdat het .mpg bestand al video DVD conform is (zet wel Smart rendering aan bij het disc branden scherm / Instellingen encoder…).

P.S. Op deze wijze kunt u projecten zo lang maken zoals u zelf wilt. Wij adviseren echter voor bewerken binnen het uur te blijven; al was het alleen al voor het overzicht in het gehele project.

• Jan van Rijn

Wanneer uw project lang is (en trager wordt), raad ik u aan dit op te delen in twee delen. Zeker wanneer u veel cuts heeft en op die manier vele kleinere video en andere objecten ontstaan zijn kan zelfs de snelste PC het moeilijk gaan krijgen omdat ieder object in de tijdlijn zijn eigen kleine stukje geheugen in beslag neemt.

Wat u kunt doen is bijvoorbDeeld een eerste deel van uw film wat al behoorlijk af is, te exporteren als MPEG. Zet daartoe start en eindmarker zo dat dit het eerste deel beslaat (startmarker op nu en eindmarker bijv. halverwege), en kies dan menu Bestand / Film exporteren / Video als MPEG. Kies dan bij de preset bovenin Standaard DVD PAL (breedbeeld wanneer u dat wilt), en kies onderin het export venster Alleen bereik tussen start en eindmarker exporteren.

Nu wordt 1 .mpg bestand aangemaakt, dat u eventueel weer kunt importeren in een nieuw project of in het bestaande project om de lossen objetcen te vervangen (bewaar het project dan wel even onder een andere naam, via menu Bestand / Film opslaan als…). Voordeel hiervan is dat dit ene .mpg bestand veel minder uw PC belast, dan die honderden kleinere objecten van het origineel. Bijkomend voordeel is dat de film voor het branden op DVD niet opnieuw geencodeerd moet worden, omdat het .mpg bestand al video DVD conform is (zet wel Smart rendering aan bij het disc branden scherm / Instellingen encoder…).

P.S. Op deze wijze kunt u projecten zo lang maken zoals u zelf wilt. Wij adviseren echter voor bewerken binnen het uur te blijven; al was het alleen al voor het overzicht in het gehele project.

• Johan Vermeulen

Ik heb hetzelfde probleem als Jan van Rijn. Is de oplossing en/of oorzaak al bekend ?