aanschaf camera

• Ruud Fray

Ik wil een dig. camera kopen. Ik gebruik dat ding uitsluitend voor vakanties en een enkele keer voor feesten en partijen of evenementen in stad en land. Ik zoek een eenvoudige camera zonder toeters en bellen. De opnames wil ik op een dvd zetten (ik heb een dvdrecorer) Van al die opnamesystemen zoals harde schijf enz snap ik weinig. Heeft iemand een tip??

Ruud

• John

Camera met harde schijf, is mijn mening. Heb slechte ervarining met bandjes.

Gr.John

• Jo_O

In tegenstelling tot John ben ik een vervent gebruiker van camera's met tape.

Maar ik denk dat John toch een goede suggestie doet. Op die manier kan je zelf bepalen, welke scenes je wel wilt overzetten en welke niet.

Overigens is een camera met een flash-kaartje hier ook geschikt voor.

Laat je in ieder geval geen camera in je handen duwen, die op DVD opneemt. Die gaan er allemaal uit.

• Jan N

Panasonic HDC SD9 € 499,-

Canon HF 11 € 585,-

Sony HDR CX11 615,-

Helaas voor jou hebben al deze consumentencamera's toeters en bellen.

Je vindt ze niet meer zonder.

Leuke videocamera's. Allemaal Full HD, handzaam klein, zonder tape, of hardeschijf, maar met een SDHC-kaart.

Zelf kort met de Panasonic gefilmd en dat was kikken.

Zelf heb ik een Canon HDV30 met tape, vanwege montage en gebruik met andere tape camcorders, maar anders zou ik er zeker één met een kaartje hebben genomen.

Succes met je keuze