HD video heel schokkerig

• caddy_67

Hallo, ik heb sinds kort een Canon HV30 waarmee ik een paar proeffilmpjes achter elkaar heb gemaakt. Tijdens het inlezen op mijn PC blijkt dat verschillende scenes schokkerig op de camera afgespeeld worden. Daarmee bedoel ik dat het beeld een paar seconden stopt en dan een halve seconde loopt, dan weer stopt en dan weer loopt enzovoorts en dat constant en dan opeens stopt het hele beeld. Aandere scenes daarentegen lopen wel goed. Heb ik wat fout gedaan? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

• marcel

Hallo,

Waarschijnlijk een slecht bandje of het bekende euvel van dropouts als de camera vrij nieuw is, want dat komt bij de HV20 en HV30 helaas voor.

Ik had er in het begin ook last van want HD vergt veel meer van een bandje en van de koppen dan gewone DV video.

Nu, na een aantal bandjes, heb ik er volgens mij nauwelijks nog last van.

Het is tevens belangrijk dat je goede bandjes gebruikt, ik gebruik altijd Panasonic AY-DVM63PQ , niet echt speciaal voor HD gemaakt maar wel erg goed.

• Ami Video Solutions

Alles over video www.ami-video.nl of bel me ik heb mogelijke antwoord. 0624766229 René Amiabel

• caddy_67

Hoi Marcel,

Bedankt voor je bericht. Ik zal eens de Panasonic bandjes proberen. Het zijn niet echt drop out, maar de hele scene loop dan erg slecht en schokkerig, tot dat ik met de volgende begin. Deze loopt dan de hele tijd goed of weer geheel schokkerig. Had jij hetzelfde met je HV30?