Hallo allemaal, ik weet niet of iemand mij kan helpen, maar ik zit met het volgende. Zojuist mijn probleem ook voorgelegd op een andere site, daarna ontdekte ik dit forum en probeer 't ook hier nog maar.
Ik heb een digital 8 handycam van Sony (DCR-TRV345E) en heb de meegeleverde usb-driver en 't programma imagemixer 1.5 geïnstalleerd op mijn windows xp laptop. Ik krijg de beelden wel te zien op de computer in het imagemixer programma, maar het geluid zit er niet bij. Ook als ik een stukje van de film opneem in het im-programma en dat weer afspeel is dit zonder geluid.
In imagemixer kan ik wel apart geluid opnemen via de microfoon van de computer, en afspelen, dit gaat goed. Maar het komt dus niet gelijk met 't beeld mee zeg maar… Het geluid en de film beiden apart opnemen en dat weer synchroon bij elkaar monteren vind ik omslachtig en heb ik op een kort stukje geprobeerd… dit was niet te doen.
Ik heb al veel opgezocht en uitgeprobeerd… andere drivers geïnstalleerd, enz… maar daarna had ik helemaal geen contact meer tussen camera en pc via imagemixer. Toen opnieuw alles van de cd-rom gehaald en daarna werkte 't weer wel (met opnieuw enkel beeld geen geluid).
Ik heb ook een pc met vista maar daarmee is de camera niet compatible, dus dat is geen optie. De camera heeft wel een i-link aansluiting, maar dat heeft m'n pc/laptop weer niet. Tenminste: de pc heeft wel een DVI ingang, maar ik kan nergens een snoertje ontdekken wat dan tussen de camera-DV en de pc-DVI ingangen past. Beide ingangen zijn anders…
Ik heb imagemixer 1.5 al geupdate, maar dan krijg ik versie 1.51… veel verder upgraden vanaf hier gaat geloof ik niet. En een link om een hogere full-versie te downloaden heb ik nog niet ontdekt. Ik heb gedacht dat dit misschien een oplossing kan zijn, maar zeker ben ik natuurlijk niet.
Ook heb ik gelezen over een codec-pack en dit gedownload, maar dat hielp ook niet (was ‘t wel de goede pack denk je dan, tja… ik dacht ’t wel).
Een heel ander programma downloaden ipv imagemixer? maar welke dan en gaan camera en computer dan niet weer in protest (net als met de codecs).
Ik lees over fire-wire… maar vind daarover niets terug in m'n camera-boekwerk. Je zou het zelf in een slot van de pc kunnen plaatsen / aansluiten, maar heb ik dan op m'n camera wel de goede aansluiting (is dit de DV-ingang waar een i-link tekentje bij staat)… en krijg ik dit dan werkend onder vista…
Kortom, ik weet 't even niet meer (heb er ook niet zó veel verstand van) dus ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen.
Alvast bedankt! Groetjes, Agatha