ik heb een probleem met het omzetten van dvd bestanden (VTS-VOB) naar AVI

  • Marc

    Hallo, ik heb een probleem met het omzetten van dvd bestanden (VTS-VOB) naar AVI.

    Ik neem vaak programma's op van tv die ik wil bewaren, dat doe ik met m'n SONY dvd-recorder. Ik brandt ze dan op een rewritable dvd schijf (SONY, Emtec of TDK) van 4.7 GB, incl. finaliseren. Vervolgens wil ik de VTS-VOB bestanden met WinAvi 10.0 omzetten naar AVI bestanden, om ze op te kunnen slaan en er later op m'n mediaplayer naar te kunnen kijken. Maar bij dat omzetten van VTS-VOB naar AVI gaat iets fout: als ik de DVD schijf heb ingevoerd in m'n PC speelt PowerDVD 10 het bestand af, en dat duurt dan b.v. 45 minuten, precies zoals ik het in m'n dvd recorder op de schijf had gezet. Maar zet ik ‘t vervolgens met WinAvi om dan houdt ik daar een AVI bestand van 11 minuten aan over(???). Bij een VTS bestand van b.v. 30 minuten blijft na converteren een AVI bestand van 6 minuten over, enz… Ik heb al diverse instellingen en configuraties bekeken en geprobeerd, maar dat lost helaas niets op. Het is zelfs nog iets vreemder als je bedenkt dat er m.u.v. PowerDVD bij alle videoprogramma’s op m'n pc de VTS bestand een aantal minuten ontbreekt in vergelijking met de werkelijke lengte.

    Wie weet raad? Bij voorbaat dank voor je reactie, want ik heb geloof ik alles al zo'n beetje uitgeprobeerd…

    Groetjes,

    Marc

  • Ger Linterman

    Hallo MArc.

    Ik ken het probleem en heb er ook geen oplossing voor kunnen vinden. Dus heb ik mezelf een videocapure (pci) kaart gekocht (in mijn geval een Aver-Media, maar Pinacle heeft ze ook) en een verbinding gemaakt tussen mijn video-dvd recorder op de capture kaart en het geluid op mijn geluidskaart. Als ik nu een dvd afsleep in mijn dvd speler kan ik hem in AVI opnemen op mijn harde schijf en dan kan ik er mee doen wat ik wil. Ook kan ik rechtstreeks TV uitzendingen opnemen en direct op de harde schijf zetten.

    Dit werkt in elk geval altijd goed.

    Succes,

    Ger

  • VideJo

    Heb je wellicht je harde schijf niet op NTFS staan? Dan wordt je namelijk beperkt in de grootte van bestanden.