HD materiaal op DVD

  • Piet

    Ik wil mijn HD materiaal (AVCHD 1920x1080i) afspeelbaar maken voor DVD.

    Ik heb het al naar vele normen geconverteerd maar telkens krijg ik de melding van mijn dvd speler die is aangesloten op de tv: “Falsche disk”.

    Weet iemand naar welke norm ik mijn HD opnamen moet converteren om het af te kunnen spelen op tv?

  • VideJo

    Je moet dat doen met een Authoring programma. Dat maakt een specifieke architectuur aan, zodat hij als video-DVD kan functioneren. Daar zitten dan verschillende mappen in, waarin ook je video zit. Je materiaal moet dan omgezet worden naar mpg2. Met Nero schijnt het te kunnen, maar video amateurs gebruiken vaker Encore van Adobe. Ik gebruik Sony DVD Architect, een authoring programma, dat bij Sony Vegas Pro wordt geleverd.

    Maar de beste kwaliteit krijg je, als je het op een BluRay schijf brandt. Dat kan ook met DVD Architect. In dat geval moet je het materiaal naar AVC converteren.

  • nyeh

    gebruik dit programma

    VSO ConvertXToDVD

    zie pbay

  • jan de bloois

    Het meest eenvoudige is inlezen met iMovie '11 (standaard op elke Apple\\\0

    Na montage exporteren naar iDVD (standaard op elke Apple).

    Zelf gebruik ik Final Cut Pro, Compressor en DVD Studio Pro, maar dat komt omdat ik mijn eisen erg hoog stel.

    Succes, Jan.

  • Saleenajo

    When it comes to saving HD material on a DVD, it's important to note that DVDs have a limited storage capacity compared to HD files. DVDs typically have a maximum capacity of 4.7 GB (single-layer) or 8.5 GB (dual-layer), which may not be sufficient to store large HD files without compromising their quality. Consistency is key in a triathlon training program . By following a regular schedule, athletes can develop the necessary discipline and build a strong foundation of fitness.

  • donky

    Glad to hear that you found a lot of useful information on (video.startpagina). Thanks for sharing your experience! Car Games is happy to present it here.

  • OleRodionova

    Anonymous

    Ik wil mijn HD materiaal (AVCHD 1920x1080i) afspeelbaar maken voor DVD.

    Ik heb het al naar vele normen geconverteerd maar telkens krijg ik de melding van mijn dvd speler die is aangesloten op de tv: “Falsche disk”.

    Weet iemand naar welke norm ik mijn HD opnamen moet converteren om het af te kunnen spelen op tv?

    Om je HD-materiaal (AVCHD 1920x1080i) afspeelbaar te maken op een DVD, moet je het converteren naar een DVD-compatibel formaat. Je kunt software gebruiken om de video om te zetten naar het MPEG-2 formaat, wat het standaardformaat is voor DVD's. Zodra je de video in het MPEG-2 formaat hebt, kun je deze omzetten naar een DVD met behulp van DVD-authoringsoftware. Zorg ervoor dat je de DVD-specificaties voor resolutie, framesnelheid en audioformaat volgt om compatibiliteit met DVD-spelers te garanderen.